Łódzka Kolej Aglomeracyjna otworzyła oferty w powtórnym przetargu na zakup 20 autobusów hybrydowych, które będą służyły w ramach linii dowozowych do sieci kolejowej na terenie województwa łódzkiego. Zakup jest w dużej mierze dofinansowany z Polskiego Ładu. O zamówienie ubiegają się dwa podmioty.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna prowadzi
ponowny przetarg na zakup 20 autobusów hybrydowych, które mają
uzupełnić sieć transportową w regionie i jeszcze w lepszy sposób zintegrować kolej z autobusami. Właścicielem pojazdów ma pozostać województwo łódzkie, a region otrzymał na zakup nowych autobusów ponad 27 milionów złotych w ramach pierwszego naboru programu inwestycji strategicznych, tzw. Polskiego Ładu.
Zamawiający wymaga pojazdów o długości 10,5-11 m, które pomieszczą 70 osób, w tym 27 na miejscach siedzących. Preferowany układ drzwi to 1:2:0 lub też 2:2:0. Hybrydy mają być niskopodłogowe lub też niskowejściowe. Pojazdy mają być napędzane dwoma silnikami, elektrycznym oraz spalinowym. Moc silnika elektrycznego określono na co najmniej 14 kW, moc głównego, spalinowego silnika to 170 kW.
Dziś (10 czerwca) minął termin składania ofert. Wystartowały dwa podmioty. Solaris wycenił zlecenie na 31,930 mln zł, oferując Urbino 10,5 mild hybrid, a EvoBus na 36,073 mln zł, proponując model Mercedes-Benz Citaro K mild hybrid. Budżet na ten cel wynosi 32 mln zł. O wyborze najkorzystniejszej oferty zdecydują cena brutto – 60%, gwarancja na cały pojazd – 30%, moc silnika spalinowego – 8%, a także liczba miejsc dostępnych z niskiej podłogi – 2%. Na dostawy przewidziano 12-13 miesięcy.
Poprzednie postępowanie zostało
unieważnione. Wystartował jedynie Solaris, wyceniając pojazdy na 49 mln zł.