Partner serwisu
Komunikacja

ŁKA: Zmiana nawyków w miejscowościach wykluczonych komunikacyjnie musi trwać

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
05-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
ŁKA: Zmiana nawyków w miejscowościach wykluczonych komunikacyjnie musi trwać
fot. UMWŁ
Minęło nieco ponad pół roku od uruchomienia połączeń autobusowych na trasie Rokiciny – Będków. Peryferyjna linia ŁKA pozostaje mniej popularna niż inne trasy dowozowe wojewódzkiego przewoźnika. Zainteresowanie pasażerów ma jednak rosnąć stosunkowo szybko.

Linia kolejowej komunikacji autobusowej Rokiciny – Będków wystartowała w grudniu 2023 r. jako trzecie połączenie dowozowe Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przewoźnik zaoferował tam osiem par kursów skomunikowanych z pociągami relacji Radomsko – Piotrków Trybunalski – Łódź. Początkowo zakładano, że od 1 stycznia tego roku podróżni będą musieli płacić za przejazd, jednak okres rezygnacji ze sprzedaży biletów ostatecznie wydłużono do 31 sierpnia 2024 r.

Pasażerów niewielu, ale szybko ich przybywa

Obsługujące stosunkowo peryferyjne obszary województwa łódzkiego połączenie cieszy się relatywnie niską popularnością. – Udział w liczbie przewożonych pasażerów linii ŁA7 Rokiciny – Będków stanowi ok. 3 proc. całej oferty kolejowej komunikacji autobusowej – mówi Iwona Borowińska, p.o. dyrektor Biura Marketingu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przypomnijmy, że wojewódzka spółka utrzymuje aktualnie siedem linii autobusowych, które pozwalają dotrzeć w większości przypadków do większych miejscowości: Rawy Mazowieckiej, Zelowa, Andrespola czy Brzezin.

Według opinii przewoźnika na statystyki popularności wpływ mają także uwarunkowania historyczne. – Podkreślenia wymaga fakt, że miejscowości takie jak Będków, Łaznów, Wilkucice i Albertów były pozbawione dotychczas dostępu do regularnego transportu publicznego i wymaga czasu, aby mieszkańcy zmienili swoje nawyki komunikacyjne – tłumaczy nasza rozmówczyni. Zaznacza też, że dynamika wzrostu liczby pasażerów jest duża i wynosi ok. 30 proc. w ujęciu miesiąc do miesiąca.

Siatka przystanków opracowana wraz z mieszkańcami

– Godne podziwu jest również zaangażowanie mieszkańców i władz lokalnych w kształtowanie rozkładu jazdy czy lokalizacji przystanków na linii z Będkowa do Rokicin – dodaje przedstawicielka samorządowej spółki. Przypomnijmy, że podobnie jak pozostałe połączenia autobusowe, trasa jest obsługiwana przez PKS Skierniewice. Wojewódzki operator kolejowy zawarł z przewoźnikiem autobusowym umowę, na mocy której ten ostatni wykorzystuje do realizacji kursów tabor ŁKA.

Będków to wieś gminna zamieszkała przez ok. 600 osób. Od momentu uruchomienia linii siatka przystanków została znacząco rozszerzona z ośmiu do czternastu lokalizacji.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5