Region łódzki przeznaczył prawie 200 tys. zł na utrzymanie parkingów rowerowych, jakie zostały wybudowane w ramach przedsięwzięcia Rowerowe Łódzkie. Równolegle miasto finansuje funkcjonowanie wypożyczalni rowerowych uruchomionych sześć lat temu dzięki wspólnej realizacji tej inwestycji. W innych miejscowościach cały koszt funkcjonowania systemu spoczywa na gminach.
Niedawno informowaliśmy na naszych łamach o niepewnej przyszłości funkcjonowania systemu Rowerowe Łódzkie. Jego podstawową częścią jest regionalna sieć roweru publicznego ze stacjami rozlokowanymi w dziesięciu gminach pełniących rolę partnerów koordynującego przedsięwzięcie województwa. Samorządy analizują teraz zasadność kontynuacji finansowania wypożyczalni i opracowują warianty ewentualnego dalszego ich funkcjonowania.
Parkingi wraz ze stacjami serwisowymi
W ramach inwestycji dofinansowanej ze środków unijnych poprzedniej perspektywy 2014 – 2020 powstały jednak nie tylko stacje rowerowe, ale też parkingi na rowery prywatne. Są one wyposażone nie tylko w stojaki, ale i w podstawowe narzędzia umożliwiające serwis rowerów wraz z wieszakiem do umocowania jednośladu na czas naprawy. Na terenie Łodzi znajduje się osiem takich parkingów zlokalizowanych w sąsiedztwie przystanków kolejowych obsługiwanych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną.
– Zasady projektu polegają na tym, że każdy z partnerów płaci za siebie – informuje Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Mimo to za utrzymanie parkingów na terenie Łodzi finansowo odpowiada UMWŁ, a nie miasto, które łoży jedynie na system wypożyczalni. To region utworzył bowiem miejsca postojowe.
Ostatni rok w dotychczasowej formule
– Koszt utrzymania parkingów na terenie Łodzi wynosi 199 tys. 199 zł rocznie – wskazuje Wydział Prasowy UMWŁ. Miasto ponosi zaś koszt funkcjonowania 14 stacji wypożyczeń wraz ze 140 rowerami. Wynosi on 463 tys. 278 zł rocznie.
– Reguły działalności wypożyczalni nie uległy ostatnio zmianom – stwierdzają służby prasowe regionu. Wkrótce te jednak się pojawią, bo jeszcze w tym roku dobiegnie końca sześcioletnia umowa urzędu marszałkowskiego z operatorem systemu Rowerowe Łódzkie, firmą Nextbike. Wciąż nie zapadły ostateczne rozstrzygnięcia dotyczące przyszłości wojewódzkiego roweru publicznego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.