Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Al. Śmigłego-Rydza blisko półmetku. Z rocznym opóźnieniem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
08-06-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Al. Śmigłego-Rydza blisko półmetku. Z rocznym opóźnieniem
fot. Urząd Miasta Łodzi
W ciągu miesiąca ma zostać oddany do użytku zachodni wiadukt al. Śmigłego-Rydza w okolicy ul. Zbiorczej. Prace będą wtedy mogły zostać przeniesione na drugą nitkę jezdni. Oznacza to poślizg o rok w stosunku do początkowo zakładanego harmonogramu.

Zakończyły się próby obciążeniowe wiaduktu zachodniego, przeprowadzone z wykorzystaniem sześciu ciężarówek o łącznej masie 192 ton. Trwają ostatnie prace przy nawierzchni. – Ekipa budowlana kładzie asfalt i krawężniki – mówi dyrektor Departamentu Architektury i Rozwoju w Urzędzie Miasta Łodzi Robert Kolczyński. Do końca prac na zachodniej nitce pozostało około miesiąca. Wykonawca przeniesie się wtedy na jezdnię wschodnią, na której kolejność prac będzie taka sama: najpierw wyburzenie starego wiaduktu, potem – budowa nowego i prowadzących do niego jezdni.

Równocześnie między obiema nitkami będzie kontynuowana budowa pasa autobusowo-tramwajowego. W odróżnieniu od stanu sprzed rozpoczęcia inwestycji torowisko nie będzie wznosiło się ponad poziom podłoża wraz z wiaduktami, lecz pozostanie na poziomie 0. – Dzięki temu dojście do przystanków stanie się bezkolizyjne, bezpieczne i dostosowane do potrzeb osób z problemami w poruszaniu się – uzasadnia Kolczyński.

Gdyby został dotrzymany pierwotny harmonogram, cała inwestycja właśnie by się kończyła. Rozpoczęte w sierpniu 2018 r. przedsięwzięcie miało trwać dwa lata. Niestety, napotkane trudności z nośnością gruntu oraz nieudokumentowanymi pozostałościami fundamentów pod jezdniami doprowadziły do opóźnienia inwestycji najpierw o pięć miesięcy, a potem o cały rok.

Dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Agnieszka Kowalewska-Wójcik zapewnia, że z doświadczeń tych miasto wychodzi z nowymi narzędziami, które będą wykorzystywane przy projektowaniu kolejnych inwestycji. – Aby uniknąć odkrywania podziemnych kolizji dopiero po zdjęciu nawierzchni i rozkopaniu ulicy, wykorzystamy georadar, by dokładnie określić przebieg sieci i stan podłoża. Zdarzało się bowiem wcześniej odnajdywanie w gęstej zabudowie centrum niespodzianek, których nie było na żadnych planach – mówi szefowa ZIM.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Niedoróbki na al. Śmigłego-Rydza

Komunikacja

Łódź: Niedoróbki na al. Śmigłego-Rydza

Roman Czubiński 19 listopada 2021

ZIM Łódź: Śmigłego-Rydza ożyje jeszcze w tym tygodniu?

Komunikacja

Łódź: Na początku listopada tramwaj wróci na Śmigłego-Rydza

Komunikacja

Zobacz również:

Łódź: Niedoróbki na al. Śmigłego-Rydza

Komunikacja

Łódź: Niedoróbki na al. Śmigłego-Rydza

Roman Czubiński 19 listopada 2021

ZIM Łódź: Śmigłego-Rydza ożyje jeszcze w tym tygodniu?

Komunikacja

Łódź: Na początku listopada tramwaj wróci na Śmigłego-Rydza

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5