MPK-Łódź unieważniło część przetargu na podwykonawstwo w obsłudze wybranych linii. Powodem jest przekroczenie budżetu, określonego na 23,5 mln zł. Do wyboru oferty Arrivy zabrakło niespełna 300 tys. zł.
Zamówienie dotyczy obsługi linii zastępczej za tramwaj do Pabianic Z41 (część 1) oraz linii 60 z wariantami A, B, C i D z pętli pod centrum handlowym Tulipan na Starym Widzewie do Strykowa, Dobrej i na północno-wschodnie rubieże Łodzi (część 2). Do obsługi linii Z41 potrzeba maksymalnie pięciu brygad przegubowych, natomiast linii 60 – maksymalnie 10 brygad solo, przegubowych i mini.
Oferty
poznaliśmy na początku czerwca. Wystartowały trzy podmioty. BP Tour proponuje 12,608 mln zł brutto za zadanie 1 i 26,132 mln zł brutto za zadanie 2. Arriva Bus Transport Polska zaoferowała 14,512 mln zł brutto za zadanie 1 i 23,805 mln zł brutto za zadanie 2. Natomiast PKS Grodzisk Maz. zaproponowało 24,730 mln zł brutto.
Przed weekendem, 18 czerwca, MPK-Łódź poinformowało o wyniku w zakresie części nr 2, dot. linii 60. Postępowanie zostało unieważnione, gdyż oferta z najniższą ceną – złożona przez Arrivę, o wartości 23,805 mln zł brutto – przewyższa budżet określony na 23,529 mln zł brutto. Przetarg w części 1 nie został jeszcze rozstrzygnięty, choć największe szanse z uwagi na cenę ma BP Tour.