Łódzka Kolej Aglomeracyjna jest zadowolona z wyników osiąganych na nowej linii miejskiej Łódź-Chojny – Łódź-Olechów – Łódź-Widzew. Zainteresowanie podróżnych ma się wkrótce zwiększyć, bo przewoźnik zapowiada uruchomienie autobusu dowozowego do jednego z największych olechowskich zakładów pracy. Przewoźnik zapewnia, że dobre wyniki notuje także na trasie Kutno – Łowicz, której obsługę przejął od Polregio.
W grudniu zeszłego roku samorząd województwa łódzkiego
uruchomił pociągi kursujące na trasie Łódź-Chojny – Łódź-Olechów – Łódź-Widzew. Kursy realizowane są w porach zmian w dużych, pracujących w systemie trzyzmianowym zakładach na Olechowie i zatrzymują się tam na
trzech wyremontowanych, nieczynnych od długiego czasu przystankach Łódź-Olechów-Zachód i Łódź-Olechów-Wiadukt, a także na działającym od kilku lat, ale jedynie w okresie prowadzenia objazdów, Łódź-Olechów-Wschód. Większość połączeń realizuje Łódzka Kolej Aglomeracyjna, część – Polregio (uruchamiając pociągi w relacjach dłuższych, w tym Łódź Kaliska – Warszawa Wschodnia).
Wyniki przewozowe są „satysfakcjonujące” – Nasze pociągi osiągają satysfakcjonujące wyniki – ocenia Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Z naszych obserwacji wynika jednak, że przynajmniej w niektórych kursach liczba podróżnych jest jednocyfrowa. Przedstawicielka spółki wskazuje, że niebawem podjęte zostaną kolejne kroki mające zwiększać atrakcyjność oferty: w lutym utworzona zostanie dowozowa linia autobusowa łącząca przystanek Olechów-Wiadukt z zakładem BSH.
Nasza rozmówczyni zapewnia także, że spółka stara się jak najlepiej dopasować godziny kursów do potrzeb pracujących na każdą z trzech zmian. – Jednak szeroki zakres robót modernizacyjno-remontowych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe na węźle łódzkim niejednokrotnie to uniemożliwia – zaznacza.
Więcej pociągów pojedzie na drugiej z nowych tras ŁKA jest zadowolona także z frekwencji na drugiej trasie, której obsługę rozpoczęła w grudniu zeszłego roku – z Kutna do Łowicza. Joanna Osińska zapowiada także, że wraz z czerwcową korektą rozkładu jazdy liczba kursów na odcinku Kutno – Łowicz ma zostać zwiększona. Spółka zapewni dojazd na pierwszą, drugą i trzecią zmianę pracowniczą do Kutna i do Łowicza, uruchomi także powiągi w godzinach szkolnych.
Dlaczego takiej oferty nie wprowadzono już w grudniu? – Nie było to możliwe ze względu na trwającą modernizację linii – stwierdza rzecznik ŁKA.