Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Bieżący remont skrzyżowania w okrojonym kształcie. Kolejne trasy z zawieszonym ruchem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
20-03-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Bieżący remont skrzyżowania w okrojonym kształcie. Kolejne trasy z zawieszonym ruchem
fot. Roman CzubińskiTramwaj na skrzyżowaniu Przybyszewskiego - Kilińskiego (zdjęcie sprzed przebudowy)
Po bieżącym remoncie skrzyżowania Przybyszewskiego – Kilińskiego tramwaje będą miały możliwość przejazdu tylko na wprost, i to... tylko po pierwszej z ulic. Taki stan utrzyma się aż do rozpoczęcia w przyszłym roku gruntownej przebudowy, której termin zakończenia pozostaje nieznany. Mieszkańcy tej części Łodzi przez ponad rok będą więc musieli mierzyć się z poważnymi utrudnieniami.

O rozpoczętym już doraźnym remoncie pisaliśmy niedawno. Prace wykonane w marcu i kwietniu są konieczne, by uniknąć konieczności całkowitego zamknięcia tego fragmentu sieci dla tramwajów stan torów jest tu od dawna bardzo zły. Okazało się jednak – czego początkowo władze Łodzi nie ujawniały – że przez resztę roku skrzyżowanie będzie przejezdne w bardzo ograniczonym zakresie. Tramwaje będą mogły jechać tylko na wprost ul. Przybyszewskiego (jadą tak linie 6 i 7). Ani relacje skrętne (w tym północ – zachód, wykorzystywana przez linię 5), ani przejazd na wprost Kilińskiego (linia 1) nie będą dostępne. W zamian będzie wprawdzie kursowała zastępcza linia autobusowa Z1 (po remoncie zostanie wydłużona do relacji Dworzec Łódź Chojny na Dworzec Łódź Fabryczna), jednak jej kręta trasa i konieczność przesiadek raczej nie uczyni z niej atrakcyjnej oferty dla mieszkańców.

Według wicedyrektora Zarządu Dróg i Transportu Macieja Sobieraja prace są na razie prowadzone tylko w niezbędnym zakresie. W przyszłym roku rozpocznie się zaś kompleksowa przebudowa. Dlaczego jednak ani relacji skrętnych, ani jazdy wprost po Kilińskiego nie uznano za niezbędne? – Wszystkie relacje na tym skrzyżowaniu są niezbędne i takie są zaprojektowane do wybudowania w nowym projekcie. Jednak na kilka miesięcy przed remontem nie będą odtwarzane – tłumaczy Sobieraj.

Powołując się na informacje z Zarządu Inwestycji Miejskich, nasz rozmówca zapowiada, że w połowie roku projekt potrzebny do ogłoszenia przetargu na przebudowę będzie już gotowy. – Procedura wyboru wykonawcy do podpisania umowy i wprowadzenia na teren budowy z reguły trwa około pół roku – szacuje wiceszef ZDiT. Docelowa inwestycja może więc rozpocząć się najwcześniej na początku 2022 r. Sobieraj podkreśla, że do prac rozbiórkowych nie potrzeba dobrej pogody ani temperatury powyżej zera.

Nie wiadomo, czy skrzyżowanie uda się oddać do użytku jeszcze w roku 2022. – Na pewno będzie nam zależało, aby potraktować je priorytetowo z uruchomieniem w relacji północ-południe do Dąbrowskiego – deklaruje nasz rozmówca. Zwraca też uwagę, że dalej na południe również są odcinki wymagające wymiany – fragment przy Rondzie Insurekcji Kościuszkowskiej i sama pętla Dworzec Łódź Chojny.

Niezależnie od skrzyżowania w najbliższym czasie przebudowie ulegnie cały sąsiedni odcinek ul. Przybyszewskiego od Placu Reymonta. – Teoretycznie najłatwiej przywrócić północ – południe do Dąbrowskiego i przywrócić część ruchu tramwajowego. Zobaczymy jeszcze, jak to zgra się ze specyfikacją i technologią prowadzonych prac budowlanych – zastrzega Sobieraj.

Zaoszczędzone na skrzyżowaniu pieniądze mają zostać w tym roku przeznaczone na remonty innych odcinków, takich jak Limanowskiego między Zachodnią a Zgierską oraz Zgierska w okolicy pętli Helenówek. Limanowskiego ma zostać naprawiona przed wakacjami. – Myślę, że remont rozpocznie się na przełomie kwietnia i maja – mówi Sobieraj. Prace na Zgierskiej zaczną się z początkiem czerwca i będą kontynuowane w okresie wakacyjnym. Tylko fragment na granicy Łodzi i Zgierza będzie wymieniany jeszcze po wakacjach. Przewidziano także inwestycje w inne elementy sieci – napędy rozjazdów i układy zasilania.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5