Wszystko wskazuje na to, że łódzki samorząd po trzech latach przerwy wydłuży ważność biletów jednorazowych. Ma to rekompensować wydłużanie się czasu podróży związane z prowadzonymi remontami torowisk i ulic. Równocześnie jednak liczba zamkniętych tras ma się nieco zmniejszyć.
Od lipca 2013 r. do grudnia 2015 r., kiedy remontowana była tzw. trasa W – Z, a więc jedna z najważniejszych arterii komunikacyjnych Łodzi, czasowe bilety komunikacji miejskiej były ważne dłużej, niż wynika to z podstawowej taryfy. Te, które sprzedawane są jako 20-minutowe, uprawniały do podróżowania przez 40 minut, a te 40-minutowe – przez godzinę. Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska zapowiedziała, że w związku z kolejną falą dużych utrudnień rozwiązanie to zostanie zastosowane ponownie.
Zarząd Dróg i Transportu przygotowuje już projekt uchwały – Zleciłam już Zarządowi Dróg i Transportu [Urzędu Miasta Łodzi] przygotowanie projektu uchwały w tej sprawie – ogłosiła podczas piątkowej konferencji prasowej. – Trwają jeszcze wyliczenia, jakie to będą koszty dla budżetu. Ale to dobre rozwiązanie, które sprawdziło się przy budowie trasy W – Z, i wkrótce przedstawimy szczegóły: jakie bilety wydłużymy i do kiedy – dodała Hanna Zdanowska.
Na razie czasowa korekta cennika nie jest więc jeszcze pewna, ale jeśli wziąć pod uwagę układ sił w łódzkiej radzie miejskiej, wydaje się bardzo prawdopodobna – tym bardziej, że prezydent Łodzi zapowiedziała pośpiech w jej wprowadzeniu. – Chcemy to rozwiązanie wprowadzić jak najszybciej – zadeklarowała. Nie znamy jednak konkretnej daty, od kiedy łodzianie mogą liczyć na pewnego rodzaju upust.
Do końca grudnia nie będzie kolejnych zamknięć remontowych Deklaracja prezydent Łodzi może dziwić, bo została złożona równocześnie z zapowiedzią niewprowadzania kolejnych utrudnień w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. – Nie będziemy już w tym roku zamykać ulic. Zaczynamy je otwierać – mówiła. Wskazywała tu na kończące się inwestycje: na ul. Narutowicza (tramwaje kursują tam już od soboty) oraz na pozostających poza układem linii tramwajowych ul. Solec i fragmencie ul. Ogrodowej.
Prezydent Hanna Zdanowska przypomniała także, że wraz z początkiem września
rozpoczynają kursowanie dodatkowe pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej finansowane częściowo przez Urząd Miasta Łodzi. Połączą one łódzkie osiedle Andrzejów z centrum miasta, co ma w pewnym stopniu zmniejszyć odczuwalne utrudnienia w ruchu związane z remontem wylotowej ul. Rokicińskiej. Kilka połączeń kolejowych więcej zostanie uruchomione także na krótszej trasie Łódź Widzew – Łódź Fabryczna.