Partner serwisu
Komunikacja

Łódź: Braki kadrowe nadal hamują rozwój sieci autobusowej

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
14-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
01-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Braki kadrowe nadal hamują rozwój sieci autobusowej
fot. Jakub Pietrasiak, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgMercedes-Benz O345G Conecto należący do MPK Łódź
Problemy z pozyskaniem odpowiedniej liczby pracowników do obsługi łódzkiej komunikacji miejskiej wciąż trwają. To jeden z najważniejszych czynników, które hamują rozwój sieci połączeń autobusowych. Drugim jest konieczność wystawiania szeregu pojazdów na linie zastępujące tramwaj na nieczynnych lub remontowanych odcinkach.

Poważne problemy z niedoborem pracowników łódzkiej komunikacji miejskiej rozpoczęły się ok. rok temu. Miasto zmniejszyło wówczas częstotliwość kursowania niektórych linii autobusowych, w tym na długich trasach międzydzielnicowych, bo samorządowy przewoźnik MPK-Łódź dysponował zbyt małą liczbą kierowców. W kolejnych miesiącach spółka zapewniała, że sytuacja normuje się m.in. dzięki organizacji kursów pozwalających zdobyć kandydatom uprawnienia zawodowe.

Są plany, ale jak je zrealizować?

Mimo to samorząd przyznaje, że zmiany na rynku pracy nie pozostają bez wpływu na funkcjonowanie transportu zbiorowego. – Mamy w planach rozwój sieci połączeń autobusowych i obsługę kolejnych terenów,, co ułatwi korzystanie z komunikacji miejskiej – deklaruje Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Dodaje jednocześnie, że procesy inwestycyjne, a więc remonty torowisk, wymuszają na organizatorze zaangażowanie większej liczby autobusów i kierowców do obsługi linii zastępczych.

Kluczowa stała się też obsługa niektórych linii stałych, które na pewnych odcinkach przejęły rolę niekursujących tramwajów (nie tylko na trasach remontowanych, ale i na tych wyłączonych z ruchu mimo nierozpoczęcia modernizacji torowiska). – Podstawowe linie i tak są ograniczone przez dostępność kierowców na rynku pracy – potwierdził nasz rozmówca. Na razie raczej nie doczekamy się zatem realizacji pojawiających się od lat koncepcji objęcia obsługą komunikacyjną m.in. terenów położonych za pętlą Modrzew czy ul. ks. Brzóski na Bałutach.

Nie ma już podwykonawcy

– Jednakże MPK cały czas prowadzi nabory na prowadzących – zapewnia przedstawiciel ZDiT. Uzupełnienie kadry ma pozwolić na zabezpieczenie realizacji zadań na aktualnym poziomie. W miarę możliwości układ tras ma natomiast być uzupełniany o dodatkowe połączenia.

Miasto podkreśla, że pomimo trudności nie pozostaje bierne w kwestii obejmowania obsługą terenów pozbawionych dotychczas komunikacji miejskiej. – W ostatnim czasie uruchomione były choćby połączenia na Jędrzejów Przemysłowy – wskazuje Tomasz Andrzejewski. Mowa tu m.in. o kursach nocnych. Dodajmy, że w zeszłym roku rozwiązany został kontrakt pomiędzy MPK a prywatną spółką BP Tour, która jako podwykonawca realizowała część brygad na liniach zastępczych 43A, 43B czy Z13.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5