Łódź rozpoczęła już rozmowy zmierzające do integracji Łódzkiego Roweru Publicznego z nowym systemem Rowerowe Łódzkie. Pod koniec listopada obie sieci wypożyczalni rowerowych działały na terenie miasta równolegle. Kolejny sezon ŁRP rozpoczyna się w marcu 2019 r. – czy do tego czasu systemy staną się kompatybilne?
W październiku opisywaliśmy na naszych łamach
sprawę funkcjonowania systemu wypożyczalni Rowerowe Łódzkie na terenie Łodzi. Są one elementem wojewódzkiego systemu roweru publicznego, który funkcjonuje równolegle w szeregu miejscowości położonych wzdłuż tras kolejowych obsługiwanych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną. Jednym z partnerów samorządu regionalnego jest miasto Łódź, na terenie którego powstały stacje rowerowe przy każdym czynnym przystanku kolejowym.
Podjęte zostały rozmowy ws. integracjiOd kilku lat w Łodzi działa jednak także system roweru miejskiego, który nie jest zintegrowany z łódzką częścią wojewódzkiego roweru publicznego, choć operatorem obu jest Nextbike. Władze regionu
wskazywały, że negocjacje z firmą w sprawie choć częściowego połączenia Łódzkiego Roweru Publicznego i Rowerowego Łódzkiego może podejmować Urząd Miasta Łodzi. Wyraził on nadzieję, że w marcu przyszłego roku, kiedy skończy się zimowa przerwa w funkcjonowaniu ŁRP, systemy będą ze sobą kompatybilne.
– Podejmowaliśmy już w tej sprawie rozmowy – powiedział nam Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. – Z naszej strony nie widzimy przeciwwskazań, aby systemy rowerowe byłby kompatybilne. Jeśli operator i zamawiający [Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego] będą widzieli taką możliwość, jesteśmy na to otwarci – zapewnia.
Skutek integracji na pewno byłby pozytywnyOcenia on przy tym, że skala funkcjonowania Łódzkiego Roweru Publicznego jest już na tyle duża, że nawet opierając się wyłącznie na nim, przyjeżdżający do Łodzi mogą z niego skorzystać, aby podróżować po mieście bez problemów. Zaznacza przy tym, że zakończył się już tegoroczny sezon funkcjonowania systemu. Wypożyczać rowery będzie można znów od 1 marca.
– Kompatybilność systemów na pewno miałaby pozytywy skutek w zwiększonej liczbie rowerów i dostępności na nowych terenach – zauważa przy tym Tomasz Andrzejewski. Wojewódzkie RŁ funkcjonuje całorocznie, więc na ulicach Łodzi pojawiły się już pierwsze nowe srebrno-zielone rowery. Z obserwacji naszej redakcji wynika, że póki co ich popularność jest stosunkowo niewielka.