Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Cmentarna kompromitacja

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
04-11-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Cmentarna kompromitacja
fot. Roman CzubińskiPętla Cmentarz Zarzew
Dwie z dziesięciu linii specjalnych, uruchomionych w Łodzi z okazji Dnia Wszystkich Świętych, nie wyjechało w niedzielę na trasy. MPK tłumaczy się brakami kadrowymi, jednak prawdopodobnie przedstawiciele spółki zaakceptowali wcześniej proponowane przez organizatora transportu rozkłady jazdy. Cała sytuacja wywołała kolejną falę niezadowolenia pasażerów.

Zapowiedzi były ambitne. – W dniach 30 października – 1 listopada uruchomione zostanie 10 linii specjalnych C1-C10 – deklarowały władze miasta. Wprawdzie ponumerowano je w chaotyczny sposób (numery linii tramwajowych i autobusowych przeplatały się ze sobą), wprawdzie awaryjne wyłączenia wielu odcinków z powodu złego stanu technicznego nie pozwoliły skierować tramwajów w pobliże kilku dużych cmentarzy (między innymi na Doły i na Koziny) – jednak sieć linii specjalnych pozwalała z zadowalającą częstotliwością dojechać w większości relacji typowych dla Dnia Wszystkich Świętych. Również linie autobusowe i tramwajowe kursujące na co dzień w rejonie cmentarzy zostały wzmocnione, a w niektórych przypadkach zmodyfikowano ich trasy. Aby zapobiec utykaniu autobusów w korkach, część ulic w sąsiedztwie cmentarzy zamknięto dla ruchu samochodowego.

Niestety, w niedzielę 31 października dwie ważne linie dodatkowe nie wyjechały na trasy w ogóle. Były to: C1 łącząca dworzec Łódź Fabryczna z zabytkowym Starym Cmentarzem przy ul. Ogrodowej oraz C4 z cmentarza przy Szczecińskiej przez cmentarz Radogoszcz na Doły. Linie te miały, według kolportowanych wcześniej przez władze miasta informacji, kursować odpowiednio co 15 i co 10 minut. Według naszej wiedzy pasażerowie nie byli ani zawczasu, ani na bieżąco informowani przez przewoźnika o tym fakcie. Z relacji części pasażerów wynika, że problemy były widoczne także na trasie C8 (Retkinia – cmentarz Mania – Stary Cmentarz – Doły).

– W niedzielę 31 października mieliśmy pewne problemy z obsadą niektórych kursów linii dodatkowych – przyznaje Piotr Wasiak z Działu Promocji MPK Łódź. Jak tłumaczy, powodem była skala zamówienia połączeń dodatkowych przy jednoczesnym braku kierowców. – Był to ostatni dzień miesiąca i wielu kierowców wyczerpało już limity czasu pracy, co uniemożliwiało zlecenie im dodatkowych kursów. Przepraszamy pasażerów za utrudnienia – dodaje. Jak zapewnia, w poniedziałek 1 listopada kursy były realizowane już zgodnie z planem.

Nasz rozmówca nie odpowiedział na pytanie o to, czy łódzki Zarząd Dróg i Transportu (organizator lokalnej komunikacji zbiorowej) konsultował z miejskim przewoźnikiem rozkład jazdy i częstotliwość kursowania zamówionych u niego linii cmentarnych. Wiadomo jednak, że procedury przewidują konsultację każdego nowego rozkładu. Jeśli było tak również tym razem, należy uznać, że MPK popełniło poważny błąd, zgadzając się na realizację kursów, których – jak się okazało – nie było w stanie wykonać.

Pewne pozostaje to, że zaufanie łodzian do transportu zbiorowego zostało po raz kolejny mocno nadszarpnięte. Co gorsza, stało się to w dniach, kiedy – jak co roku – wielu mieszkańców poruszających się na co dzień samochodami przesiada się do autobusów lub tramwajów właśnie po to, by dojechać na cmentarze bez korków i problemów ze znalezieniem miejsca parkingowego. Niedzielna kompromitacja może trwale zniechęcić część z nich do podróży komunikacją publiczną. Przedstawiciel MPK nie powiedział nam, jakie działania spółka zamierza podjąć, by opisywana sytuacja nie powtórzyła się w kolejnych latach.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Tramwaj turystyczny popularny niezależnie od trasy

Komunikacja

Łódź: Tramwaj turystyczny popularny niezależnie od trasy

Kasper Fiszer 02 września 2023

MPK Łódź poszukuje prowadzących na wynajem

Prawo & Finanse

MPK Łódź poszukuje prowadzących na wynajem

Roman Czubiński 02 sierpnia 2023

Łódzkie Gammy wolne od wężykowania

Komunikacja

Łódzkie Gammy wolne od wężykowania

Kasper Fiszer 23 maja 2023

MPK Łódź ma pierwsze nowe Mercedesy

Komunikacja

MPK Łódź ma pierwsze nowe Mercedesy

Redakcja/inf. pras. 20 marca 2023

Zobacz również:

Łódź: Tramwaj turystyczny popularny niezależnie od trasy

Komunikacja

Łódź: Tramwaj turystyczny popularny niezależnie od trasy

Kasper Fiszer 02 września 2023

MPK Łódź poszukuje prowadzących na wynajem

Prawo & Finanse

MPK Łódź poszukuje prowadzących na wynajem

Roman Czubiński 02 sierpnia 2023

Łódzkie Gammy wolne od wężykowania

Komunikacja

Łódzkie Gammy wolne od wężykowania

Kasper Fiszer 23 maja 2023

MPK Łódź ma pierwsze nowe Mercedesy

Komunikacja

MPK Łódź ma pierwsze nowe Mercedesy

Redakcja/inf. pras. 20 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5