Miasto chce stworzyć węzeł komunikacyjny przy ul. Przybyszewskiego w rejonie wiaduktu nad tzw. łódzką koleją obwodową. Choć nie zapadła jeszcze decyzja o budowie tam przystanku kolejowego Zarzew, który nie powstał mimo pierwotnych planów w ramach tzw. projektu przystankowego koordynowanego przez władze wojewódzkie, miasto chce przygotować m.in. parkingi dla przesiadających się tam na pociąg. Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja dojdzie do skutku.
W ramach tzw. projektu przystankowego realizowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego (wraz z samorządami lokalnymi) powstał cały szereg przystanków kolejowych w Łodzi, ale jeden z planowanych – przy ul. Przybyszewskiego – nie doczekał się realizacji. Miał on zostać zbudowany przy linii kolejowej nr 540 Łódź-Chojny – Łódź-Widzew w bezpośrednim sąsiedztwie wiaduktu drogowego nad torami. Skoordynowane prace miały objąć także remont samego wiaduktu lub zastąpienie go nowym obiektem.
Dwa lata temu z budowy przystanku przynajmniej czasowo zrezygnowanoOwa miejska część inwestycji została jednak znacząco odłożona w czasie. UMWŁ zmniejszył więc zakres swojego projektu przystankowego, usuwając z niego przystanek o roboczej nazwie Łódź-Zarzew. Województwo argumentowało w 2017 r., że musiało podjąć taką decyzję, bo władze miasta nie wskazały żadnego konkretnego terminu, w którym miałaby zostać zrealizowana przebudowa układu drogowego.
Dziś UMŁ zapewnia, że prace nad wnioskiem o dofinansowanie długo oczekiwanego przedsięwzięcia dobiegają końca, i liczy na przyznanie dotacji z Regionalnego Programu Operacyjnego. Rodzi to pytanie o plany miasta dotyczące zarzuconego projektu budowy nowego przystanku systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Samorząd miejski deklaruje, że wciąż zainteresowany jest budową peronów w nowej lokalizacji.
UMŁ: Planujemy już infrastrukturę dla przesiadających się – W zakładanych koncepcjach planujemy budowę przystanków komunikacji miejskiej, pargingów i infrastruktury towarzyszącej, która ma posłużyć obsłudze przystanku kolejowego – mówi Tomasz Andrzejewski z Zarządu Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Łodzi. – Podtrzymujemy zatem jak najbardziej plany związane z integracją komunikacji – deklaruje. Dodaje przy tym, że sama budowa przystanku znajduje się przy tym poza zakresem inwestycji projektowanej przez miasto.
Przypomnijmy, że wiadukt, który ma zostać zastąpiony nowym obiektem, jest w tak złym stanie technicznym, że
w czerwcu zmieniono trasy autobusów, by te nie przejeżdżały po tym fragmencie ul. Przybyszewskiego.