Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Tramwaje wróciły na Przybyszewskiego przed wiaduktem. Coraz bliżej przebudowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
19-05-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Tramwaje wróciły na Przybyszewskiego przed wiaduktem. Coraz bliżej przebudowy
fot. UMŁUl. Przybyszewskiego przy Kilińskiego - stan obecny
Władze Łodzi otworzyły oferty w przetargu na przebudowę kolejnego odcinka ul. Przybyszewskiego. Zakres zadania obejmuje też ważne skrzyżowanie z ul. Kilińskiego, które odzyska pełną funkcjonalność. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, tramwaje będą mogły powrócić na Przybyszewskiego i Kilińskiego w pierwszej połowie przyszłego roku.

Na odcinek ul. Przybyszewskiego między al. Śmigłego-Rydza a ul. Nurta-Kaszyńskiego powróciły tramwaje, wycofane stamtąd po wykryciu krytycznego stanu wiaduktu nad torami kolejowymi. Zgodnie z zapowiedziami trasę obsługują wagony dwukierunkowe, zmieniające kierunek jazdy na rozjeździe nakładkowym. Na Przybyszewskiego skierowano linię 3, która przed wielkimi zmianami w układzie linii z powodu zawieszeń odcinków sieci obsługiwała Zarzew od 2001 r. Powodem nie było jednak uszanowanie przyzwyczajeń mieszkańców: przeciwny kraniec trójki (Rondo Powstańców 1863 r.) po wyłączeniu z ruchu odcinka do pętli Warszawska też ma formę tymczasowego zjazdu międzytorowego. Wybór tej właśnie linii pozwoli więc bardziej efektywnie wykorzystywać posiadane przez MPK wagony dwukierunkowe.

Wiadukt ma zostać zburzony i odbudowany do końca przyszłego roku. Torowisko stanie się tu pasem autobusowo-tramwajowym. Dla pętli Warszawska konkretny termin nie jest znany, choć miasto podkreśla, że planuje remont również tego odcinka.

Drugim odcinkiem Przybyszewskiego, którego przebudowa zbliża się wielkimi krokami, jest odcinek od al. Śmigłego-Rydza do ul. Grabowej, położonej za skrzyżowaniem z Kilińskiego. Skrzyżowanie to jest jednym z najpilniej wymagających remontu na całej łódzkiej sieci. W marcu ubiegłego roku stan torów był tak zły, że władze miasta zdecydowały się na naprawę awaryjną przejazdu na wprost ul. Przybyszewskiego i odcięcie wszystkich relacji skrętnych, a także możliwości jazdy tramwajów ul. Kilińskiego. Inwestycja będzie częścią programu „Tramwaj dla Łodzi”. Przetarg ogłoszono w marcu. Jak pisaliśmy, oferty złożyło trzech chętnych. Oczekiwania cenowe miasta spełniła propozycja konsorcjum Mostów Łódź i Budomalu (61 637 053,98 zł).

Wszystkie rozjazdy, łuki oraz krzyżownice mają zostać odbudowane już w nowej geometrii (bez zygzakowania, wymuszanego dawniej przez układ nieistniejących dziś budynków). Modernizacji zostanie poddany także przyległy krótki odcinek Kilińskiego (ok. 300 m). Przystanki zyskają perony typu wiedeńskiego. Inwestor wymaga wykonania wszystkich prac w ciągu 9 miesięcy.

Trzeci, najbliższy centrum fragment ulicy, który doczeka się przebudowy w najbliższych latach, to niecały kilometr między Placem Reymonta a Grabową. Umowę podpisano w lutym. Trwa projektowanie modernizacji - prace budowlane mają rozpocząć się w ostatnim kwartale bieżącego roku. Zakres prac obejmuje ułożenie nowej nawierzchni torów i jezdni, wymianę wodociągu (będzie to osobna inwestycja, prowadzona przez Łódzką Spółkę Infrastrukturalną), chodników, oświetlenia i sieci trakcyjnej, budowę przystanków typu wiedeńskiego, posadzenie traw ozdobnych i krzewów oraz odnowę istniejących trawników.

Po zakończeniu wszystkich wymienionych inwestycji torowisko w ul. Przybyszewskiego będzie zmodernizowane już w całości. Pozostałe fragmenty zostały bowiem wymienione na nowe w latach 2000-2013.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5