Łódzki Zarząd Inwestycji Miejskich otworzył oferty na zaprojektowanie przebudowy zajezdni Chocianowice. Większość z nich mieści się w kosztorysie. Jeśli nie będzie nieprzewidzianych trudności, prace projektowe powinny zakończyć się latem przyszłego roku.
Efekty
ogłoszonego w marcu przetargu można uważać za satysfakcjonujące dla inwestora. – Trzy oferty są w naszym zasięgu cenowym – informuje wicedyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Katarzyna Mikołajec. W najbliższych miesiącach powinien nastąpić wybór jednej z nich, a następnie – podpisanie umowy. Od tego momentu wykonawca powinien przygotować projekt w ciągu roku. Firmę, która zajmie się na jego podstawie pracami budowlanymi, ZIM wybierze w osobnym postępowaniu.
Hala obsługowo-naprawcza zajezdni ma zostać przebudowana i rozbudowana o dwa dodatkowe tory. W dobudowanej części zostanie urządzona myjnia. Pozwoli to na lepsze przygotowanie wagonów do wyjazdu na miasto, dzięki czemu pasażerowie będą podróżowali w lepszych warunkach. W zajezdni po przebudowie będą mogły stacjonować w pełni niskopodłogowe wagony tramwajowe, których dotychczas na Chocianowicach nie było. Współfinansowany przez Unię Europejską projekt „Tramwaj dla Łodzi”, którego częścią jest inwestycja w zajezdni, przewiduje zakup 30 takich pojazdów.
Oprócz tego tor objazdowy zostanie przesunięty, a tory, oświetlenie i układ drogowy (w tym torowisko na sąsiadującym z zajezdnią fragmencie ul. Pabianickiej) – poddane modernizacji. Prace mają kosztować ok. 40 mln zł i zakończyć się do roku 2023. Ponieważ Chocianowice są jedną z dwóch zajezdni tramwajowych łódzkiego przewoźnika, muszą – podobnie jak przebudowywany właśnie
obiekt autobusowy przy Limanowskiego – pozostać czynne przez cały okres inwestycji.
Zajezdnię na Chocianowicach wybudowano w 1901 r. jako zaplecze techniczne linii podmiejskiej Łódź – Pabianice. Więcej o jej historii pisaliśmy
tutaj.