Partner serwisu
Komunikacja

Łódź: Czy do Zgierza pojedzie nowa linia nocna?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
03-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Czy do Zgierza pojedzie nowa linia nocna?
fot. KF
Pojawia się szansa na przywrócenie regularnej komunikacji nocnej pomiędzy Łodzią a Zgierzem. Ostatnie połączenie o takim charakterze zostało zlikwidowane ok. dwa lata temu. Trwają trudne rozmowy o finansowaniu kursów.

Na początku 2022 r. zlikwidowana została całodobowa linia autobusowa Z46 Łódź – Zgierz – Ozorków. Połączenie uruchomiono cztery lata wcześniej, gdy w związku ze złym stanem infrastruktury wstrzymane zostały kursy tramwajowego 46. Efektem istotnych zmian organizacyjnych sprzed dwóch lat, gdy obsługę odcinka Łódź – Zgierz ponownie przejęły tramwaje, a ze Zgierza do Ozorkowa pojechała zgierska linia 10, było m.in. usunięcie z rozkładu jazdy kursów nocnych.

Kolejna inicjatywa, tym razem na poziomie miast

Od tamtego czasu pojawiło się kilka pomysłów, które miałyby wypełnić powstałą w ten sposób lukę. Otwarcie linii obsługującej nocą Zgierz i Ozorków rozważał m.in. urząd marszałkowski, do realizacji tych planów nigdy jednak nie doszło. Teraz pojawia się szansa na wznowienie codziennych połączeń nocnych przynajmniej na odcinku Łódź – Zgierz.

– Aktualnie prowadzimy rozmowy dotyczące możliwości uruchomienia komunikacji nocnej pomiędzy Zgierzem a Łodzią – potwierdza Anna Warda-Walczyk, inspektor ds. transportu i infrastruktury przystankowej w Miejskich Usługach Komunikacyjnych w Zgierzu. Podkreśla, że na tym etapie organizatorzy transportu z obu miast nie ustalili jeszcze żadnych szczegółów co do trasy czy rozkładu jazdy. Należy jednak spodziewać się, że nowe połączenie zostałoby włączone w system łódzkich linii nocnych oparty na funkcjonowaniu węzła przesiadkowego w ścisłym centrum.

Łódź oczekuje finansowania także na swoim terenie

Na przeszkodzie do utworzenia linii nocnej mogą jednak stanąć kwestie finansowe. – Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi zaznaczył, że koszt obsługi połączeń byłby ponoszony w całości przez miasto Zgierz – mówi nasza rozmówczyni. Oznacza to, że podłódzka gmina musiałaby finansować nie tylko zgierski, ale i łódzki odcinek linii.

Aktualnie Zgierz jest największą miejscowością aglomeracji bez połączenia nocnego. Linie N1, N4, N5 i N9 dowożą codziennie lub w wybrane dni tygodnia odpowiednio do Aleksandrowa Łódzkiego, Andrespola, Pabianic i Konstantynowa Łódzkiego. Poza Ozorkowem autobusy nocne dawniej docierały przez krótki okres także do Lutomierska – połączenie oznaczone jako 43bus obsługiwała nieistniejąca już spółka Tramwaje Podmiejskie.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5