Rowerzyści mogą już korzystać z pełnego pierścienia drogi rowerowej z przejazdami wokół Ronda Solidarności. Rozpoczęta w lipcu inwestycja powinna poprawić bezpieczeństwo jazdy w tym ruchliwym miejscu. Przy okazji poprawiono też stan infrastruktury dla pieszych.
Inwestycja objęła budowę drogi rowerowej wokół rozległego skrzyżowania oraz przejazdy przez zbiegające się na nim ulice (Uniwersytecką, Kopcińskiego, al. Palki, Żródłową i oba wloty Pomorskiej). Drogę rowerową wydłużono też na południe wzdłuż ul. Kopcińskiego po stronie wschodniej. Oprócz tego zmieniono układ przejść dla pieszych, prostując przebieg jednego z nich i likwidując konieczność oczekiwania na przejście między wysepkami po północnej stronie ronda (w starym układzie przejście przez al. Palki przy rondzie w czasie jednego cyklu zmiany świateł było praktycznie niemożliwe). Sama sygnalizacja świetlna również musiała zostać przebudowana.
Przy okazji budowy infrastruktury rowerowej uzupełniono także zieleń, sadząc byliny oraz 14 drzew. W okolicach ronda pojawiły się też ławki – choć sąsiedztwo ruchliwej drogi krajowej raczej nie sprzyja relaksowi, mogą one ułatwić poruszanie się po mieście osobom starszym, dając możliwość odpoczynku w razie zmęczenia. Modernizacji doczekały się też przystanki autobusowe.
Uzupełnianie infrastruktury rowerowej
rozpoczęto na początku wakacji. Zarząd Inwestycji Miejskich tłumaczy długi czas realizacji inwestycji chęcią utrzymania przez cały czas ruchu na wszystkich jezdniach oraz chodnikach. Całość kosztowała 3,4 mln zł.
Rondo Solidarności to ważne miejsce na rowerowej mapie miasta. Z rowerów korzysta wielu studentów i pracowników naukowych Uniwersytetu Łódzkiego, którego główny kampus graniczy z rondem. Tuż przy skrzyżowaniu znajduje się Wydział Prawa i Administracji uczelni. W pobliżu znajdują się także inne generatory ruchu, takie jak centrum biurowe, bloki mieszkalne czy kościół. Bardzo blisko rozpoczyna się też popularna trasa rowerowa wzdłuż al. Palki przez Doły do Lasu Łagiewnickiego. Co ciekawe, nieco na północ od ronda przy al. Palki po stronie wschodniej zachował się najstarszy fragment łódzkiej infrastruktury rowerowej – wąska brukowana ścieżka, pamiętająca czasy budowy alei (wówczas ul. Strykowskiej) w latach 50. ubiegłego wieku.