Zbliża się jeden z najtrudniejszych etapów budowy łódzkiego tunelu średnicowego, gdy roboty mają objąć odcinek w ścisłym centrum miasta. Wykonawca inwestycji ma pewne problemy związane z jej prowadzeniem, ale PKP PLK zapewniły, że dotychczasowy harmonogram robót nadal obowiązuje. Wciąż aktualne mają być też uzgodnienia dotyczące ruchu tramwajowego.
W czerwcu los budowy łódzkiego tunelu średnicowego wydawał się zagrożony. Jak informowaliśmy na łamach „Rynku Kolejowego”, grupa PGE poinformowała wykonawcę, PBDiM, o możliwości wstrzymania dostaw energii, jeśli ten nie ureguluje swoich zobowiązań. PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniły jednak, że drążenie tunelu idzie naprzód, a harmonogram dalszych działań nie przewiduje żadnych przerw związanych z problemami spółki budowlanej.
Miasto postawiło jasne warunki
Zgodnie z terminarzem przedstawionym przez zarządcę sieci kolejowej już 7 lipca roboty mają skoncentrować się na odcinku śródmiejskim z planowaną stacją Łódź-Śródmieście w rejonie skrzyżowania al. Kościuszki z Zieloną. Czy wobec tego pasażerowie łódzkiej komunikacji miejskiej powinni obawiać się zamknięcia kolejnej trasy tramwajowej, arterii biegnącej z północy na południe miasta, na jej centralnym odcinku? Przed rozpoczęciem drążenia tunelu miasto zapewniło, że przerwy w ruchu na jednym z dwóch najważniejszych ciągów komunikacyjnych, tzw. Łódzkim Tramwaju Regionalnym, nie będzie.
Mimo trudności na budowie ustalenia te mają wciąż obowiązywać. – Ze strony inwestora ta deklaracja jest potwierdzana – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Dodaje on, że ruch będzie prowadzony po torowym by-passie, co pozwoli na realizację niezbędnych prac kolejowych.
Utrudnienia także na Ogrodowej
Wciąż zamknięta dla ruchu pozostaje al. Włókniarzy, równoległa arteria samochodowa, choć kursują po niej tramwaje. – Drugim z naszych warunków zamknięcia al. Kościuszki było zakończenie prac na al. Włókniarzy i otwarcie ul. Wólczańskiej – precyzuje przedstawiciel magistratu. Również ten aspekt ma zostać spełniony.
– Inwestycja wpływa też aktualnie na ruch w rejonie Manufaktury, gdzie zamknięta jest ul. ogrodowa – wskazuje nasz rozmówca. Przy największym centrum handlowym w ścisłym centrum Łodzi ma powstać podziemny przystanek kolejowy. Po zamkniętym odcinku kursują w normalnym układzie tras tylko linie autobusowe, ale był on wykorzystywany także przez linie zastępujące tramwaje do pętli Koziny, których ruch jest zawieszony na czas trwającej przebudowy układu ulic wokół Legionów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.