Łódzki ZIM, który zamówił tramwaje dla łódzkiego MPK w ramach dużego projektu unijnego Tramwaj dla Łodzi, spodziewa się rozpoczęcia ich dostaw w 2023 r. Oznacza to kolejne przesunięcie terminu odbioru pierwszego egzemplarza.
Na początku tego roku Urząd Miasta Łodzi poinformował o zawarciu aneksu do umowy z poznańskim producentem tramwajów, na mocy którego zmieniony został harmonogram dostaw pojazdów zakupionych na potrzeby MPK-Łódź. Modertrans zawnioskował o przesunięcie terminów, bo zgodnie z jego tłumaczeniem w okresie pandemii występowały problemy z zakupem materiałów niezbędnych do realizacji zamówienia. Pierwszy wagon z serii 30 sztuk miał zostać odebrany nie wiosną, a nie wcześniej niż 15 listopada 2022 r.
Dostawy rozpoczną się kolejne dwa miesiące później
Wiemy już, że ten termin również nie zostanie dotrzymany. – Pierwsze z 30 nowych pojazdów wartych 268,5 mln zł zostaną dostarczone do naszego miasta na początku przyszłego roku – mówi Małgorzata Loeffler, rzecznik prasowy Zarządu Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Łodzi. Przypomina jednocześnie, że zakup tramwajów jest elementem szerszego projektu unijnego Tramwaj dla Łodzi. W jego zakres wchodzą poza tym głównie przedsięwzięcia infrastrukturalne.
Łódź zamówiła w Modertransie wagony typu Moderus Gamma LF 06 AC. – Będą to pojazdy pięcioczłonowe na czterech wózkach – opisuje konstrukcję nasza rozmówczyni. Każdy z tramwajów będzie wyposażony w pięć par drzwi odskokowo-przesuwnych, a w jednym z otworów drzwiowych zamontowana zostanie rampa. Długość całkowita ma wynosić ponad 32 m. Pozwoli to na osiągnięcie łącznej pojemności powyżej 220 osób.
Wagony nie będą przypisane do konkretnych linii
– Przedział pasażerski będzie w pełni klimatyzowany, a motorniczy będzie prowadził pojazd w wydzielonej strefie wyposażonej w niezależny system klimatyzacji i ogrzewania – zapowiada przedstawicielka ZIM. Do kabiny motorniczego mają prowadzić osobne drzwi. Zgodnie z deklaracją samorządu Moderusy mają być w pełni kompatybilne z istniejącą infrastrukturą torową.
– Tramwaje nie będą przypisane do żadnych konkretnych linii – zapewnia więc Małgorzata Loeffler. Dostawa wagonów znacząco poprawi standard taboru łódzkiego MPK i najprawdopodobniej pozwoli na wycofanie najbardziej wyeksploatowanych spośród wysokopodłogowych pojazdów przedsiębiorstwa. Wśród nich wciąż nie brakuje wagonów typu 805Na i pochodnych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.