fot. Łódzka Inicjatywa na rzecz Przyjaznego Transportu
W nocy z najbliższej niedzieli na poniedziałek znacząco zmieni się układ sieci nocnych linii autobusowych w Łodzi. Wprowadzeniu przystanków na żądanie będzie towarzyszyła zmiana tras części linii oraz utworzenie dodatkowych, poza centralnym przystankiem u zbiegu a. Kościuszki i Zielonej, węzłów przesiadkowych. ZDiT uzasadnia te korekty, powołując się na wnioski pasażerów.
Jak twierdzi wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu Maciej Sobieraj, wprowadzenie przystanków na żądanie na liniach nocnych było oczekiwane od dawna. – Zarówno pasażerowie, jak i kierowcy będą mogli dzięki temu liczyć na płynniejszą i wygodniejszą jazdę – argumentuje. Oprócz głównych przystanków węzłowych – jak Plac Niepodległości, Rondo Lotników Lwowskich czy centralny punkt przesiadkowy przy al. Kościuszki – taki status otrzymają niemal wszystkie pozostałe punkty zatrzymania na terenie miasta. Zasady korzystania z przystanków na żądanie będą takie same, jak na liniach dziennych.
Zmienią się też trasy poszczególnych linii. Na wspomnianych przystankach przy Placu Niepodległości i Rondzie Lotników Lwowskich będą one zjeżdżały się w sposób pozwalający na podróż w niektórych relacjach (np. Dąbrowa – Retkinia) z pominięciem przystanku przesiadkowego przy al. Kościuszki. – Czas oczekiwania na przesiadkę będzie wynosił od 3 do 10 minut – zapowiada Sobieraj. Jak wyjaśnia, takie zmiany organizacyjne były możliwe właśnie dzięki wprowadzeniu przystanków na żądanie i tym samym skróceniu czasu przejazdu na poszczególnych odcinkach.
Inne zmiany to – między innymi – zamiana fragmentów tras linii nocnych N1 i N5 na Widzewie Wschodzie. Dzięki nim mieszkańcy Olechowa i Janowa mają zyskać bezpośrednie połączenie z dworcem Łódź Widzew (nawiasem mówiąc, takiego połączenia brakuje w siatce dziennej). Na Bałutach natomiast linia N6 zostanie przedłużona z Ronda Powstańców 1863 r. do pętli przy stadionie na Marysińskiej, która dotychczas nie była obsługiwana przez autobusy nocne.
– Zmiany przebiegów były także podyktowane zgłaszanymi od wielu miesięcy uwagami mieszkańców. Zależało nam też na zapewnieniu obsługi nocnych punktów medycznych – uzupełnia wicedyrektor. Możliwość dojazdu liniami nocnymi zyskają pacjenci szpitala im. Jana Bożego, a także punktu medyczny przy ul. Herlinga-Grudzińskiego na Radogoszczu. – Myślimy jeszcze o kilku innych punktach – deklaruje przedstawiciel ZDiT.
Teraz przez kilka tygodni pracownicy Zarządu będą przyglądać się rzeczywistym czasom przejazdu po wprowadzeniu przystanków na żądanie. Są pomysły na dalsze korekty, jednak ich realizacja zależy od tego, czy uda się wygospodarować dodatkowy tabor.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.