Od kilku tygodni łatwiej znaleźć wolne miejsce na parkingu przy dworcu Łódź Fabryczna. Za postój w dni robocze do godz. 18:00 trzeba jednak zapłacić. Zarządzane przez miasto miejsca postojowe zostały włączone do strefy płatnego parkowania.
Wraz z początkiem września wprowadzona została duża zmiana dotycząca funkcjonowania miejskiej części dworca Łódź Fabryczna. Po raz pierwszy miasto zaczęło bowiem pobierać opłaty za parkowanie na podziemnym parkingu znajdującym się pod autobusową częścią węzła. Ceny biletów parkingowych są takie same jak na wszystkich innych miejskich parkingach, bo obiekt został włączony do standardowej strefy płatnego parkowania, a na płycie stanęły zwyczajne parkomaty.
Nareszcie są wolne miejsca. Co będzie po odejściu od pracy zdalnej? – Przed włączeniem parkingu do strefy często zajęte było 100 proc. miejsc postojowych – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Według jego relacji do ZDiT coraz częściej docierały sygnały od kierowców korzystających z dworca, że pobieranie opłat byłoby zasadne, bo pomogłoby uniknąć przepełnienia. Niska rotacja miała bowiem powodować, że przesiadający się na pociąg czy autobus dalekobieżny mieli problem z pozostawieniem swojego samochodu przy stacji.
– Wprowadzenie płatnego parkowania znacząco zmniejszyło liczbę samochodów na parkingu – zapewnia nasz rozmówca. Dodaje przy tym, że z uwagi na specyfikę okresu pandemii na dokładną ocenę działania rozwiązania trzeba jeszcze poczekać. W pobliżu Fabrycznej mieszczą się siedziby wielu firm, które pracują aktualnie w systemie zdalnym. Po powrocie pracowników do biur zainteresowanie parkowaniem na dworcu może zatem wzrosnąć.
Nadal trudno o informację w internecieMiasto nie rozwiązało natomiast szeregu problemów związanych z zarządzaną przez siebie autobusową częścią węzła. Nadal nie ma np. zapowiadanej już od lat strony internetowej, na której zbiorczo prezentowano by rozkład jazdy wszystkich kursów obsługiwanych z Wielostanowiskowego Przystanku Autobusowego. ZDiT nie odpowiedział na nasze pytania dotyczące planowanego terminu uruchomienia witryny. Przypomnijmy, że
pierwotnie portal miał zacząć działać już ok. trzy lata temu.
Dworzec autobusowy (działający pod oficjalną nazwą Wielostanowiskowy Przystanek Autobusowy) i parking zostały otwarte równocześnie z dworcem kolejowym, a więc w grudniu 2016 r. Przez cały czas w strefie płatnego parkowania znajdowały się ulice okalające Łódź Fabryczną. Obiekt położony jest bowiem w ścisłym centrum miasta, kilkaset metrów od deptakowej części ul. Piotrkowskiej.