Od około dwóch tygodni dworcem Łódź Fabryczna nie zarządzają już Polskie Koleje Państwowe. Jego obowiązki przejęły PKP PLK, które administrują obecnie całym budynkiem za wyjątkiem podziemnego parkingu i części autobusowej. Te pozostają nadal pod zarządem miasta.
Dworzec kolejowy Łódź Fabryczna był do tej pory zarządzany przez Polskie Koleje Państwowe SA. Nie był jednak własnością tej spółki – ta administrowała obiektem na mocy porozumienia z PKP PLK, które wybudowały obiekt wraz z prowadzącą doń linią kolejową z Łodzi-Widzewa. Kontrakt regulujący współpracę pomiędzy dwoma podmiotami wygasł wraz z końcem listopada.
Czy wreszcie znajdą się najemcy przestrzeni handlowych?
Potwierdził to „Rynkowi Kolejowemu” krajowy zarządca infrastruktury kolejowej. – W związku z zakończeniem obowiązywania umowy na zarządzanie dworcem Łódź Fabryczna między spółkami PKP PLK i PKP SA od 1 grudnia obowiązki samodzielnego zarządcy obiektu przejęły PLK. Dotyczy to całej infrastruktury oprócz dworca autobusowego i parkingu dla samochodów, którymi zarządza miasto Łódź – mówi Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Dotychczas dużym problemem było znalezienie najemców licznych niewykorzystywanych lokali przeznaczonych na działalność komercyjną. Czy po zmianie zarządcy podejmowane będą dalsze, być może intensywniejsze działania mające na celu ich zagospodarowanie? – Zależy nam na zapewnieniu najwyższej jakości usług uwzględniających potrzeby podróżnych i uwarunkowania obiektu – zadeklarował nasz rozmówca.
Duży wzrost wykorzystania spodziewany dopiero po wybudowaniu tunelu
Wskazał przy tym, że na dworcu działają już punkty kawiarniane, piekarnia i salonik prasowy, które zlokalizowane są na tzw. wyspach. – Przygotowujemy odpowiednie procedury, które pozwolą na rozpisanie przetargów na wynajem powierzchni. Opracowane zostaną też zasady okazjonalnego korzystania z dworca – podkreśla przedstawiciel PKP PLK. Dotychczas Łódź Fabryczna była m.in. planem filmowym.
Jak zaznacza przy tym Karol Jakubowski, spółka spodziewa się znacznego wzrostu wykorzystania dworca zasadniczo już po wybudowaniu tunelu średnicowego na odcinku Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska z odgałęzieniem do stacji Żabieniec. – Po zakończeniu tej inwestycji Łódź Fabryczna stanie się głównym dworcem miasta. Możliwe będą szybsze i wygodniejsze podróże w kierunkach zachodnim, północnym i południowym – ocenia.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.