Rozwiązany został jeden z istotniejszych problemów autobusowej części Łodzi Fabrycznej: po półrocznej przerwie zaczęły funkcjonować wszystkie windy. Nadal zamknięte są natomiast okienka kasowe, zaś rozkładu jazdy autobusów nie można znaleźć w jednym miejscu w internecie. ZDiT przygotowuje witrynę internetową, która ma ułatwić podróżowanie z łódzkiego dworca.
Na naszych łamach
regularnie opisujemy sytuację autobusowej części dworca Łódź Fabryczna. Wielostanowiskowy Przystanek Autobusowy, bo tak oficjalnie nazywa się obiekt zarządzany przez miasto, od samego początku funkcjonował bowiem z wyraźnymi problemami. Najpierw bardzo niewielu przewoźników zdecydowało się na korzystanie z WPA, a wywieszenie choćby kartki z godzinami odjazdów zajęło Zarządowi Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi kilka miesięcy. Później zepsuły się prowadzące tu z powierzchni windy i schody ruchome.
Rozwiązywaniu problemów nie sprzyjają braki kadrowe w magistracieJak zapewnia ZDiT, dokonane zostały już wszystkie niezbędne naprawy i prace serwisowe. – Windy na Dworcu Fabrycznym działają. Dostępne są również wszystkie schody ruchome – powiedział nam Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu. Nie zmienia to jednak faktu, że okres przestoju niemal wszystkich urządzeń był rażąco długi. Zatrzymano je bowiem na przełomie kwietnia i maja, a przez około pół roku pasażerowie kierowani byli do jedynej działającej windy lub korzystali ze stojących schodów ruchomych.
Choć na jednej z szyb od dłuższego czasu wisi wydrukowany rozkład jazdy,
wbrew wcześniejszym zapowiedziom grafiku połączeń wciąż nie udało się umieścić w internecie. – Prace nad odpowiednią stroną trwają. Przepraszamy za zwłokę. Chcemy, aby informacje były przydatne i czytelne dla pasażera, co wymaga dobrego przygotowania technicznego, a z racji problemów kadrowych niezbędny na to czas się wydłuża – tłumaczy przedstawiciel zarządzającego obiektem ZDiT.
Rozmowy MPK z PKP zerwane. „Brak chęci sfinalizowania projektu” – Mam nadzieję, że niebawem sfinalizujemy ten pomysł – dodaje jednak przy tym nasz rozmówca, nie podając konkretnych dat planowanego uruchomienia witryny. Nie wiadomo także, kiedy w którymś z nigdy dotychczas nieotwartych okienek kasowych zasiądzie kasjer lub informator. Miastu nie udało się bowiem na razie znaleźć podmiotu, który
mógłby pełnić taką rolę. Ostatecznie na dworcu Łódź Fabryczna nie będzie też centrum informacji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. – MPK zerwało rozmowy z PKP ze względu na brak chęci sfinalizowania projektu – stwierdza Tomasz Andrzjewski (lokal planowano uruchomić w części kolejowej budynku).
Kursów autobusowych, które realizowane są z pozostającego jedynie nieoficjalnie dworcem Wielostanowiskowego Przystanku Autobusowego, dość regularnie przybywa. Pojawiły się jednak także pierwsze przypadki rezygnacji przewoźników z wjazdu na Fabryczny. W połowie grudnia miejsce odjazdu zmienił Trans-Bus operujący na linii Łódź – Płock, a także PKS Łódź, który uruchamia przelotowy kurs Katowice – Gdynia. Inne połączenia łódzkiej spółki odprawiane dotychczas z Łodzi Fabrycznej funkcjonują bez zmian.