Łódzki Zarząd Inwestycji Miejskich poszukuje wykonawcy koncepcji przebudowy ul. Szczecińskiej na Teofilowie. Jeśli Rada Miejska przyzna dodatkowe środki, opracowanie ma być gotowe już w pierwszej połowie bieżącego roku. Częścią inwestycji ma być także rozbudowa pętli tramwajowej.
Do przebudowy przewidziano południowy odcinek ul. Szczecińskiej – między ul. Aleksandrowską (DK72) do granicy gminy Konstantynów Łódzki. Jego długość to ok. 3,36 km. Modernizacją ma zostać objęte także samo skrzyżowanie Szczecińska – Aleksandrowska (zmiana geometrii, przebudowa przejazdu tramwajowego, sygnalizacji oraz przystanków, a także wyznaczenie przejazdów rowerowych na wszystkich czterech wlotach) oraz położona obok pętla tramwajowa Teofilów Szczecińska.
Ta ostatnia ma całkowicie zmienić swój układ, stając się pętlą lewostronną (z peronami przystankowymi wewnątrz, a nie na zewnątrz owalu). Zwiększenie liczby torów odjazdowych z dwóch do trzech pozwoli zwiększyć przepustowość krańcówki. Dokumentacja ma jednak zostać przygotowana w taki sposób, by przebudowa pętli mogła nastąpić osobno (zapewne później, niż ulicy – być może wraz z modernizacją całej, znajdującej się w złym stanie technicznym, linii w ciągu ul. Aleksandrowskiej między Szczecińską a wiaduktem). Również pętla autobusowa Teofilów Rojna ma zostać zmodernizowana.
Ulica Szczecińska – jedna z bardziej obciążonych ruchem tranzytowym ulic miasta (jest równoległą alternatywą dla DK71) – ma otrzymać nową nawierzchnię i chodniki (obecnie na części przebiegu drogi ich brakuje). Z myślą o przyszłej budowie sieci wodociągowej i kanalizacyjnej wykonawca ma pozostawić pas techniczny w pasie drogowym. Powinien też zaprojektować oświetlenie i przeanalizować celowość budowy sygnalizacji świetlnej na przejściach dla pieszych, które dziś nie są w nią wyposażone. Na przystankach autobusowych przy Aleksandrowskiej i Rojnej mają pojawić się elektroniczne tablice informacji pasażerskiej.
Zamówienie dotyczy opracowania koncepcji oraz programu funkcjonalno-użytkowego, a także uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji. Oferty w przetargu otwarto 28 grudnia ubiegłego roku. Jedyna, złożona przez firmę Drosystem oferta (884 370 zł) okazała się znacznie przekraczać założony budżet (500 tys. zł). Zarząd Inwestycji Miejskich zapowiada złożenie wniosku do Rady Miejskiej o zwiększenie kwoty. Jeśli samorząd przychyli się do prośby, umowę będzie można podpisać. Od tego czasu wykonawca będzie miał trzy miesiące na przygotowanie koncepcji. W maju bieżącego roku ZIM chce już ogłosić przetarg na prace budowlane.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.