Dane techniczne nowych rowerów publicznych będą na ogół przypominały te z poprzedniej edycji, choć będzie kilka różnic. Obsługiwany przez firmę Homeport system będzie działał w latach 2021-2024. Do uruchomienia pierwszych stacji zostało około trzech miesięcy.
W odpowiedzi na pytania Fundacji „Normalne Miasto – Fenomen” łódzki Zarząd Dróg i Transportu ujawnił dane techniczne rowerów, które od maja będzie można wypożyczać w Łodzi. Każdy z nich będzie ważył 23 kg. Rama „z niskim przekrokiem” (popularna „damka”) będzie miała rurę podsiodłową o długości 44 cm. Regulację siodła ma ułatwiać wyposażona w podziałkę sztyca o długości 26 cm oraz szybkozacisk. Sztywny (nieamortyzowany) widelec będzie wykonany z aluminium. Kierownica otrzyma kształt typowy dla rowerów miejskich, co ma umożliwić jazdę w pozycji wyprostowanej. Zakres regulacji ma być przystosowany do zapewnienia komfortu nawet osobom o wzroście powyżej 200 cm. Z wizualizacji wynika, że kształt ramy będzie różnił się od rowerów Nextbike'a głównie poprzez brak zintegrowanego bagażnika tylnego.
Podobnie jak w rowerach Nextbike'a, dostępnych na łódzkich ulicach w latach 2016-2019, napęd będzie przenoszony za pośrednictwem łańcucha z napinaczem. Głównym hamulcem będzie tylny (typu torpedo). Koła o średnicy 26 cali otrzymają wzmocnione obręcze i opony z wkładką antyprzebiciową 3 mm oraz paskiem odblaskowym. W przedniej piaście znajdzie się dynamo, zasilające oświetlenie (z funkcją podtrzymywania światła po zatrzymaniu). Rower będzie wyposażony w metalowy, co najmniej 5-litrowy koszyk i jednostronną podpórkę. Różnicę będzie stanowił – między innymi – rolkowy hamulec przedni (w pierwszej edycji większość jednośladów miała przy przednim kole hamulce typu V-brake) oraz trzybiegowa piasta tylna (w łódzkich rowerach Nextbike'a można było spotkać egzemplarze z piastami 5-, a nawet 7-biegowymi).
Zamawiający wymaga siodła typu miejskiego z poszyciem z pianki, uniwersalnego, wodoodpornego i ukształtowanego tak, by uniemożliwić zbieranie się wody na powierzchni. Przed zabrudzeniem i wkręceniem się odzieży w mechanizmy mają zabezpieczać użytkowników błotniki z chlapaczami oraz osłona łańcucha. Linka zabezpieczająca ma mieć blokadę szyfrową z 3 cyframi (Nextbike stosował blokady 4-cyfrowe).
Rama, przedni i tylny widelec, kierownica i koszyk mają być pomalowane na kolor szary (RAL 7045), a niektóre elementy wyposażenia (błotnik, osłony kół, osłona łańcucha) – na czarno. Władze Łodzi ogłosiły konsultacje społeczne na wygląd pozostałej powierzchni, jednak w praktyce – ponieważ większość z niej będzie dostępna do wynajęcia pod reklamy – znaczenie decyzji uczestników plebiscytu będzie marginalne (wolne od reklam będą tylko naklejki z numerem roweru).
Operatorem systemu ŁRP w latach 2021-2024 będzie
Homeport. Obsługa systemu przez cztery sezony będzie kosztowała budżet miasta 26,4 mln zł. System będzie składał się z 1500 rowerów i 1500 stacji, uruchamianych w dwóch rzutach (pierwszych 50 stacji w ścisłym centrum – do połowy maja, 100 dalszych – w ciągu kolejnego miesiąca). Samoobsługowe wypożyczalnie zostaną uruchomione przeważnie w miejscach znanych już łodzianom z lat 2016-2019.