Zajezdnia nr 1 łódzkiego MPK rozpoczęła już regularną eksploatację pierwszych wagonów typu NF6D dostarczonych do Łodzi w tym roku. Jeszcze w tym miesiącu MPK odebrać ma dwa kolejne pojazdy tego typu. Sprowadzone z niemieckiego Bochum tramwaje obsługują już nie tylko linię 11A, ale także „ósemkę”.
Tabor łódzkiego przewoźnika tramwajowego od 2017 r. rozszerzany jest o używane wagony NF6D sprowadzane z niemieckiego Bochum. Jak poinformowało niedawno MPK, rozpoczęły się już tegoroczne dostawy pojazdów tego typu. Pierwszy tramwaj z najnowszej partoo oznaczony numerem bocznym 1952 od minionego poniedziałku kursuje już liniowo.
Kolejne dwa wagony przyjadą już w połowie kwietnia
Drugi wagon – nr 1951 – wejdzie do eksploatacji w najbliższym czasie. W piątek miał bowiem trafić już z Zakładu Techniki do zajezdni Telefoniczna, gdzie będzie stacjonował (trafiają tam wszystkie pojazdy tego typu). – Dostawa kolejnych dwóch tramwajów jest zaplanowana na połowę kwietnia – zapowiada Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź.
Przedstawicielka miejskiej spółki podsumowała także zeszłoroczne dostawy, w ramach których do Łodzi dotarło czternaście wagonów wycofanych z ruchu w Bochum. Do regularnej eksploatacji ich nowy właściciel włączył na razie trzynaście z nich. – Pozostał jeden wagon o numerze bocznym 1868, który jako pierwszy przejdzie modernizację – mówi nasza rozmówczyni.
W dni robocze na trasie ŁTR, w weekendy na W – Z
W dni robocze NF6D kursują niezmiennie na trase 11A, która jest jednym z najważniejszych połączeń biegnących w osi północ – południe. Stanowi ona krótszy wariant „jedenastki”, który funkcjonuje tylko od poniedziałku do piątku. W soboty i niedziele zaś realizowane są wyłącznie kursy oznaczone jako 11B – te obsadzone są wagonami 122N (Pesa Tramicus) i Cityrunner.
Od niedawna w dni wolne NF6D obsługują więc linię 8 w relacji Kochanówka – Cmentarz Zarzew. To z kolei połączenie komunikujące przede wszystkim dzielnice położone na wschodzie i północnym zachodzie Łodzi z centrum. – Eksploatacja na tej linii przebiega bez problemu. Nie dochodzi na niej do uszkodzeń tramwajów – stwerdza Agnieszka Magnuszewska.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.