Dziś po raz pierwszy na łódzkie ulice wyjechały minibusy z zamówienia dodatkowego, złożonego przez łódzkie MPK. Między decyzją o ich zakupie a wprowadzeniem do eksploatacji minęło ok. pół roku. Dostawa 18 Isuzu Novociti Life pozwoliła na obsadzenie kolejnych linii taborem o najmniejszej pojemności.
Przetarg na 24 minibusy z opcją zakupu kolejnych 18
ogłoszono w styczniu 2018 r. Umowę podpisano
w sierpniu, a o zamiarze skorzystania z prawa opcji przewoźnik poinformował
na początku roku bieżącego. Wprowadzenie nowych pojazdów do ruchu przeciągnęło się o miesiąc – MPK zapowiadało początkowo, że nastąpi to pod koniec czerwca.
Łódzkie MPK po raz pierwszy zastosowało w przetargu prawo opcji. Spółka jest zadowolona z tego rozwiązania, pozwalającego na szybkie pozyskanie kolejnej partii autobusów bez konieczności ogłaszania kolejnego postępowania. Realizacja zamówienia uzupełniającego kosztowała 12,3 mln zł brutto.
Dzięki kolejnej dostawie minibusy
trafią do obsady kolejnych linii, takich jak np. 62, 63, 68 i 87. Na czas planowanego przez władze Łodzi
remontu ul. Gajcego zostaną ponadto skierowane na trasę linii 82A z Andrzejowa na dworzec Łódź Widzew. Z uwagi na łatwiejsze manewrowanie Isuzu są chętnie wykorzystywane także przy obsłudze planowanych oraz improwizowanych linii zastępczych za tramwaje.
Minibusy Isuzu Novociti Life mogą przewozić 24 pasażerów na miejscach siedzących i 39 – na stojących. Średnie zużycie paliwa to 25,6 litrów na 100 km. Obie pary drzwi znajdują się w strefie niskiej podłogi. Łódzkie egzemplarze są klimatyzowane i wyposażone w pełen system informacji pasażerskiej. Pojazdy zastąpiły w taborze MPK Jelcze Vero, z których część nadal wozi jednak łodzian – kilka egzemplarzy zostało odkupionych przez
jednego z operatorów darmowych linii marketowych.