Przejazd ulicą Pabianicką (DK14) przez skrzyżowanie z Aleją Jana Pawła II oraz budowaną Trasą Górna jest już możliwy po obydwu nitkach drogi. Przez ostatni rok z powodu budowy tej ostatniej arterii obowiązywał tu ruch w obu kierunkach po jednej nitce (początkowo w jezdnią w stronę Pabianic, następnie w stronę Łodzi).
- Udrażniamy po 2 pasy Pabianickiej w każdym kierunku. To pierwszy etap odbiorów, które będą trwały przez najbliższy miesiąc. Na całej Trasie Górna powoli kończą się prace budowlane - mówi dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Grzegorz Nita. Na razie nie przywrócono jednak możliwości skrętu w lewo, co utrudnia jazdę np. z kierunku Pabianic na północ po DK1. Nadal po jednym torze odbywa się na krótkim odcinku także ruch tramwajowy (popularna trasa do pętli Chocianowice Ikea i podmiejska do Pabianic). Wykonawca inwestycji zapowiada ponowne oddanie do użytku drugiego toru linii w ciągu kilku najbliższych dni.
Dwuletnie prace związane z budową Trasy Górna zbliżają się ku końcowi. Arteria, którą Urząd Miasta planuje udostępnić kierowcom na przełomie sierpnia i września (z powodu ostatniej zimy pierwotny termin uległ niewielkiemu przesunięciu), utworzy nowy przebieg drogi krajowej nr 1. Planowana od dawna inwestycja odciąży od ruchu tranzytowego ciąg tworzony przez ul. Pabianicką, Rondo Lotników Lwowskich, Paderewskiego i fragment Rzgowskiej. Kierowcy jadący z północy na południe Polski musieli dotąd poruszać się trasą pełną zakrętów, wymuszającą nadkładanie drogi (dwukrotnie zakręcającą na północny wschód, a więc wbrew zasadniczemu kierunkowi jazdy) i zbliżoną do centrum miasta. Samo skrzyżowanie Pabianicka - Jana Pawła II stało się dwupoziomowe: przejazd z alei na Trasę Górna odbywa się bezkolizyjnie pod wiaduktem, po którym górą biegnie Pabianicka.
Przy budowie wykonano znaczny zakres robót inżynieryjnych. Na szczególną uwagę zasługuje pierwsze w Łodzi skrzyżowanie trzypoziomowe (włączenie trasy w ul. Rzgowską przy Szpitalu Centrum Zdrowia Matki Polki) oraz przejazd pod linią kolejową, której ważący ok. 7 tysięcy ton wiadukt w kwietniu ubiegłego roku wykonano w technologii wsuwania w nasyp (dzięki temu przerwa w ruchu pociągów trwała zaledwie trzy doby). Budowa 4,5-kilometrowej drogi kosztuje około 425 mln zł. Inwestycja jest dofinansowywana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego oraz z Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko".
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.