MPK-Łódź rozpisało przetarg na dostawy 32 używanych, częściowo niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych, z opcją na dwa kolejne pojazdy. Do Łodzi najprawdopodobniej trafią kolejne NF6D z Bochum. Termin dostaw rozpisano do końca 2020 r.
MPK w Łodzi ogłosiło przetarg na zakup używanych, dwukierunkowych, niskopodłogowych tramwajów. Zamówienie podstawowe obejmuje 32 pojazdy, natomiast prawo opcji zakłada dostawy dwóch pojazdów. O skorzystaniu z tej możliwości będą decydować dwa warunki – zakup będzie uzasadniony potrzebami zamawiającego, a stan techniczny i wizualny pojazdów będzie umożliwiać dalszą eksploatację.
Kupowane tramwaje mają być przystosowane do rozstawu torów wynoszącego 1000 mm. Długość tramwajów złożonych z trzech członów określono na 28-30 m, a szerokość na 2,3 m. W wozie znajdować się ma co najmniej 70 miejsc siedzących i 90 miejsc stojących (przy czterech pasażerach na metr kwadratowy). Udział części niskopodłogowej, w której wejścia będą się znajdować na poziomie 350 mm od główki szyny, wynosić ma co najmniej 60%. W pozostałych częściach wysokość podłogi ma wynosić 560 mm. W pojeździe mają znajdować się co najmniej trzy drzwi z każdej strony o prześwicie co najmniej 1200 mm.
Wymagane są dwa wózki napędowe. Tramwaj ma posiadać cztery silniki trakcyjne o mocy 105 kW (AC), a także systemy hamulcowe elektrodynamiczny, elektromagnetyczny szynowy, elektrohydrauliczny tarczowy (postojowy). Wymagany napęd trakcyjny to przekształtnik DC/AC. Napięcie sieci pokładowej określono na 24 VDC, a źródła napięcia sieci pokładowej stanowić mają bateria akumulatorów, przetwornica statyczna. Pojazd ma być dostosowany do systemu zasilania 600VDC (+20 %-30 %) z możliwością przystosowania do sieci z biegunem ujemnym w przewodzie jezdnym. Masa własna wynosić ma nie więcej niż 35 ton.
Termin składania ofert mija 31 października. Nie określono żadnych warunków udziału w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej czy zdolności technicznej. Pojazdy mają zostać dostarczone do końca 2020 r.
Z dużą dozą prawdopodobieństwa można powiedzieć, że zamierzeniem Łodzi jest pozyskanie kolejnych pojazdów NF6D z niemieckiego przedsiębiorstwa tramwajowego BoGeStra w Bochum, które posiada jeszcze 34 tramwaje tego typu. Niedawno
pozytywnie oceniono wyniki eksploatacji jednego, sprowadzonego na próbę wagonu, który od końca maja
wozi pasażerów łódzkiej komunikacji.