Łódzkie MPK ogłosiło przetarg na zakup 24 autobusów niskopodłogowych typu mini z opcją na aż 18 kolejnych pojazdów.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 24 fabrycznie nowych miejskich autobusów niskopodłogowych oraz dodatkowego wyposażenia warsztatowego, a także udzielenie zamawiającemu uprawnień autoryzowanej stacji obsługi na okres 10 lat. W postępowaniu zamawiający przewiduje prawo opcji na zakup do 18 kolejnych pojazdów.
Jako kryterium wyboru oferty, przyjmuje się: cenę – waga: 80%; parametry techniczno-użytkowe – waga: 10% oraz parametry ekologiczne – waga: 10%. W kategorii parametry techniczno-użytkowe będą się liczyć: moment obrotowy silnika, ilość miejsc pasażerskich siedzących dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi, siedzenia antybakteryjne, gwarancja całopojazdowa, gwarancja konstrukcji szkieletu nadwozia i podwozia oraz na perforację poszyć zewnętrznych oraz uszczelnień szyb, a także gwarancja powłok lakierniczych. Z kolei parametry ekologiczne to: wielkość jednostkowego zużycia energii, poziom emisji dwutlenku węgla CO2 oraz poziom emisji zanieczyszczeń.
Według specyfikacji pojazdy mają mieć długość 8-8,5 m i szerokość 2,2-2,45 m. Muszą mieć co najmniej jedne drzwi dwuskrzydłowe o szerokości minimum 1100 mm. Pojemność skokowa silnika to min. 4,0 dm3 a moc silnika min. 120 kW. Autobusy mają mieć pojemność min. 50 pasażerów ogółem i 18 na miejscach siedzących.
Realizacja dostawy autobusów z zamówienia podstawowego może nastąpić partiami, przy czym całość dostawy ma zostać zrealizowana w ciągu 26 tygodni, licząc od dnia zawarcia umowy. Oferty mają zostać otwarte na początku kwietnia.
O planach MPK Łódź dotyczących zakupów taboru
pisaliśmy pod koniec stycznia. – Dostaliśmy zgodę na zakup łącznie 70 nowych autobusów –
mówił nam wówczas prezes MPK Zbigniew Papierski. Pierwszy z zapowiadanych przetargów został właśnie ogłoszony.