Wciąż trwa opóźniona modernizacja trasy tramwajowej z Łodzi do Pabianic. Prace zmierzają wreszcie do końca, ale władze podłódzkiego miasta zaznaczały, że niekoniecznie będzie oznaczać to przywrócenie komunikacji tramwajowej. Łódź zapewnia tymczasem, że będzie gotowa na przywrócenie linii 41.
Miasto Pabianice prowadzi wraz z gminą Ksawerów długo oczekiwaną modernizację trasy tramwajowej łączącej podłódzkie miejscowości ze stolicą aglomeracji. Opóźniona inwestycja zmierza wreszcie do końca i zgodnie z aktualnymi planami trasa ma zostać otwarta jeszcze w tym roku. Pabianickie władze zastrzegają jednak, że nie musi to oznaczać natychmiastowego przywrócenia kursów linii 41.
Łódź pogrążona w remontach
Prace infrastrukturalne toczą się bowiem także w Łodzi, w tym na ul. Pabianickiej stanowiącej miejskie przedłużenie trasy z Pabianic. Ewentualne wstrzymanie ruchu na tej trasie praktycznie uniemożliwiałoby prowadzenie przewozów na trasie podmiejskiej. 1 kwietnia tramwaje mają wrócić na pętlę Chocianowice-Ikea zlokalizowaną w pobliżu granicy miasta, ale czynny będzie tylko jeden tor, po którym ruch będzie odbywał się wahadłowo.
– Jeśli będzie to możliwe, planowane jest uruchomienie linii 41 na całej trasie z łódzkiego pl. Niepodległości do Pabianic – zapewnia nas jednak Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Tym samym zapowiada, że Łódź będzie technicznie gotowa na otwarcie odcinka podmiejskiego. Zapewnia też, że prace remontowe w rejonie zajezdni Chocianowice posuwają się wciąż naprzód.
Kluczowa inwestycja dla Pabianic i Ksawerowa
Przywrócenie komunikacji tramwajowej do Pabianic i Ksawerowa będzie drugim przypadkiem wznowienia ruchu na zamkniętej w ostatnich latach tramwajowej linii podmiejskiej. Bogata niegdyś sieć połączeń do gmin ościennych skurczyła się w wyniku dużego kryzysu infrastrukturalnego z lat 2018 – 2019. Wówczas tramwaje przestały dojeżdżać także do Konstantynowa Łódzkiego, Lutomierska, Zgierza i Ozorkowa. Dotychczas udało się zakończyć jedynie prace na krótkiej linii zgierskiej.
Zakres zadania realizowanego na linii pabianickiej jest jednak o wiele szerszy niż w Zgierzu. Wykonawca, konsorcjum z liderującym Progregiem, remontuje nie tylko znacznie dłuższe torowisko, ale też szereg ulic w centrum Pabianic. Miasto ma więc zmienić się nie tylko w zakresie komunikacji, ale także odświeżenia nieco zaniedbanego dotychczas centrum.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.