Po oficjalnym rozpoczęciu modernizacji nieczynnej od 2019 r. linii tramwajowej z Łodzi do Konstantynowa Łódzkiego rozebrano część starego torowiska, nie podjęto jednak dalszych prac. Władze Łodzi tłumaczą, że wciąż czekają na wydanie decyzji ZRID, na podstawie której wykonawca ma przystąpić do samej budowy. Najprawdopodobniej realizacja inwestycji potrwa więc dłużej, niż pierwotnie zakładano.
We wrześniu zeszłego roku oficjalnie zainaugurowano modernizację nieczynnej od 2019 r. tramwajowej linii Łódź – Konstantynów Łódzki. Inwestycja prowadzona jest przez miasto Łódź na podstawie porozumienia międzygminnego z Konstantynowem. Oba samorządy uzyskały na realizację prac dotację unijną.
Na trasie na razie nie dzieje się nic
Długo oczekiwane przedsięwzięcie rozpoczęło się od prac rozbiórkowych. Demontaż torowiska został wykonany w ok. 60 proc. – mówi Małgorzata Loeffler, rzeczniczka prasowa Zarządu Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Łodzi. Tłumaczy, że szyny zniknęły z miejsc, w których rozbiórka toru nie powodowała utrudnień dla mieszkańców czy użytkowników posesji leżących przy trasie tramwaju. .
Nieużywany tor leży więc m.in. w rejonie dawnej zajezdni spółki Tramwaje Podmiejskie na Brusie. Jak tłumaczy nasza rozmówczyni, zostanie on zlikwidowany najprawdopodobniej dopiero po uzyskaniu tzw. ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) dla całej inwestycji. – W najbliższych tygodniach planujemy złożyć wniosek o uzyskanie tej decyzji – usłyszeliśmy. Póki co wszelkie dalsze prace są wstrzymane.
Kiedy inwestycja rozpocznie się wreszcie na dobre?
Co więcej, robotnicy nie wrócą na trasę jeszcze przez kilka miesięcy. – Roboty budowlane na podstawie uzyskanej decyzji ZRID planujemy rozpocząć na przełomie lipca i sierpnia – stwierdza przedstawicielka łódzkiego magistratu. Dodaje, że zakończenie wszelkich robót jest aktualnie planowane na czwarty kwartał tego roku.
Wiele wskazuje jednak na to, że roboty potrwają dłużej, niż zakładał to pierwotny harmonogram. – Wykonawca złożył roszczenie o wydłużenie terminu, które jest aktualnie rozpatrywane przez inżyniera kontraktu – przyznaje Małgorzata Loeffler. Zadanie realizuje konsorcjum, którego liderem jest Progreg, w jego skład wchodzi też miejska spółka MPK-Łódź.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.