Łódzkie MPK zrealzuje zaplanowane pierwotnie na ten rok modernizacje niespełna dwudziestoletnich Cityrunnerów nieco później. Dłużej niż zakładano trwa bowiem zakup nowych napędów. Zakład Techniki spółki realizuje bez problemów pozostałe elementy tegorocznego planu remontowego.
W styczniu łódzkie MPK
przedstawiło nam założenia remontowe dotyczące taboru tramwajowego na ten rok. Własne zakłady techniczne spółki miały przeprowadzić modernizację jednego wagonu typu 122N, jednego NF6D i czterdziestu wózków wagonów typu 805Na. Poza tym kontynuowany miał być proces modernizacji pojazdów typu Cityrunner wyprodukowanych przez koncern Bombardier. Naprawę przejść miały trzy egzemplarze.
Opóźnienie w zamówieniu nowych napędów – Plan remontowy generalnie jest wykonany – mówi Bartosz Stępień z Działu Promocji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Informuje przy tym, że kompleksowa modernizacja jednego NF6D trwa. Założeń nie zmieniła pandemia. – W Zakładzie Techniki nie było chorych na COVID-19 – tłumaczy nasz rozmówca.
Odstępstwem od pierwotnych planów jest natomiast przełożenie modernizacji Cityrunnerów. – Z powodu lekko przedłużającej się procedury zamówienia nowych napędów przechodzą one na rok następny – zapowiada przedstawiciel MPK.
Pierwsze łódzkie niskopodłogowceWagony Cityrunner były pierwszymi niskopodłogowymi tramwajami w Łodzi. Po ich dostarczeniu w 2002 r. rozpoczęły obsługę linii 10 kursującej po tzw. trasie W – Z łączącej duże blokowiska Widzew i Retkinia leżące po dwóch stronach centrum miasta. Obecnie eksploatowane są jednak na innych ciągach, przede wszystkim na łączącej północ z południem miasta trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Obsługują linię 11B, najważniejsze połączenie w tej osi, wspomagając tam nowsze pesy 122N. We flocie MPK pozostaje 15 pięcioczłonowych Cityrunnerów.
Łódzkie MPK od lat dokonuje remontów tramwajów we własnym zakresie. Zakład Techniki spółki zajmuje się obecnie także przystosowywaniem sprowadzanych z Niemiec używanych wagonów NF6D do eksploatacji w łódzkich warunkach.