W przyszłym roku modernizację przejdzie pierwszy ze sprowadzanych właśnie do Łodzi tramwajów NF6D wyprodukowanych w latach 1992 – 1994. Wcześniej częściowo niskopodłogowe pojazdy będą dostosowywane do łódzkich standardów, a MPK chce jak najbardziej zintensyfikować ten proces, by możliwie dużo tramwajów wyjechało na ulice miasta jeszcze w tym roku. Zdaniem przewoźnika są bowiem dużo bardziej komfortowe niż składy 805Na.
Niedawno informowaliśmy o
zbliżającym się zakończeniu programu modernizacji składów wagonów 805Na przez własne zakłady remontowe MPK-Łódź. Wszystkie pojazdy tej serii we flocie przewoźnika – z zaledwie jednym wyjątkiem – przeszły już gruntowne naprawy przynajmniej raz i nie będą poddawane dalszym modernizacjom. Ostatni zestaw wagonów produkcji chorzowskiego Konstalu ma opuścić halę remontową na początku przyszłego roku.
Modernizację przejdzie każdy ze sprowadzonych wagonów Przed warsztatami miejskiego przewoźnika stanie jednak nowe zadanie: remont kapitalny tramwajów NF6D wyprodukowanych w niemieckim Siemensie, a sprowadzanych od 2017 r. jako używane z Bochum. – Modernizacja pierwszego wagonu tego typu planowana jest w przyszłym roku – zapowiada Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. – Zakres prac nie jest jeszcze ostatecznie ustalony – zaznacza.
Wiadomo już natomiast, że MPK będzie chciało poddać takiemu remontowi wszystkie wagony, jakie zostały odkupione od przedsiębiorstwa Bogestra. W maju Urząd Miasta Łodzi wskazywał, że modernizacja miałaby objąć m.in. montaż klimatyzacji i oddzielnych drzwi prowadzących do kabiny motorniczego. – Specjaliści z MPK jeszcze analizują, czy jest to technicznie możliwe – zaznaczono przy tym w komunikacie UMŁ. – Podczas tej modernizacji pojazdy zostaną przemalowane w barwy typowe dla łódzkiego MPK – zapowiedziały również władze samorządowe.
Kolejna dostawa z Bochum jeszcze w tym miesiącuWcześniej w tramwajach wykonane zostaną prace w znacznie mniejszym zakresie. – W tym roku chcemy dostosować jak najwięcej tramwajów NF6D do łódzkich standardów m.in. w zakresie informacji pasażerskiej, by mogły one kursować po Łodzi – stwierdza Agnieszka Magnuszewska. – Ze względu na to, że wagony mają 70 proc. niskiej podłogi, są bardziej komfortowe dla pasażerów – ocenia.
Nasza rozmówczyni zapowiada przy tym, że niebawem do MPK dotrą kolejne egzemplarze wprowadzanej serii. – Kolejna dostawa wagonów NF6D jest zaplanowana na koniec sierpnia. Dzięki temu będziemy mieli już dziesięć wagonów sprowadzonych w tym roku i jeden w 2017 r. – wylicza.