Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: MPK odda całą obsługę linii "za tramwaj" do Zgierza i Ozorkowa podwykonawcy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
07-03-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: MPK odda całą obsługę linii "za tramwaj" do Zgierza i Ozorkowa podwykonawcy
fot. Kasper FiszerAutobus linii zastępczej Z46 w Łodzi
Kończy się umowa MPK ze zgierskim Markabem dotycząca podwykonawstwa na liniach Z45 i Z46. Łódzki przewoźnik ogłosił już przetarg, który obejmuje obsługę wszystkich brygad na wspomnianych trasach zastępczych. Umowa obowiązywać będzie przez trzy lata, choć brany jest pod uwagę scenariusz wcześniejszego uruchomienia przewozów na którejś z nieczynnych linii tramwajowych.

W minioną niedzielę rozpoczęły funkcjonowanie linie zastępcze 43A i 43B biegnące z dworca Łódź Kaliska do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska. Łódzkie MPK zapewniło nas, że dysponuje odpowiednim potencjałem taborowym, by obsłużyć nowe zadania samodzielnie. Równolegle jednak przewoźnik ogłosił przetarg na świadczenie usług komunikacyjnych na liniach zastępczych funkcjonujących w zamian za zawieszone przed rokiem połączenia tramwajowe do Zgierza (Z45) i Ozorkowa (Z46).

Żaden autobus na zgierskich „zetkach” nie będzie należał do MPK

Już dziś część pojazdów wysyłanych na te linie należy nie do MPK, a do Zgierskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Markab. Po zmianach autobusów podwykonawcy ma być jednak znacząco więcej. – Obecnie Markab obsługuje dwie brygady, matomiast firma zewnętrzna, która wygra przetarg, będzie obsługiwała wszystkie pięć brygad – mówi Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź.

Ogłoszenie postępowania było konieczne, bo aktualna umowa z przewoźnikiem ze Zgierza obowiązuje tylko do końca marca tego roku. – Nowa umowa zawarta będzie zaś na 36 miesięcy z możliwością zmiany [obsługiwanych] linii w przypadku uruchomienia tramwaju do Zgierza lub Ozorkowa – usłyszeliśmy od przedstawicielki MPK. Obecnie realne wydaje się jedynie, by w ciągu najbliższych trzech lat ruch został wznowiony na linii zgierskiej, do której remontu przygotowuje się tamtejszy samorząd.

Wykonawca musi przygotować pięć wozów przegubowych i jeden standardowy

Być może rozstrzygnięcie zamówienia zakończy problemy z brakiem biletomatów w pojazdach. Wyposażenie autobusów w takie maszyny nie jest bowiem co prawda wymagane, ale stanowi dodatkowe kryterium wyboru oferty. Podobnie jest z klimatyzacją. Należy jednak zaznaczyć, że kryterium ceny stanowi aż 95 proc. wagi ogólnej oceny.

Oferty w przetargu można składać do 5 kwietnia, a więc najprawdopodobniej przez krótki czas MPK będzie musiało obsługiwać obie linie samodzielnie. Po przejęciu zadań przewozowych przez wybranego oferenta na trasach pojawiać się ma w sumie sześć autobusów – pięć o długości 18 m i jeden 12-metrowy. Wszystkie muszą być niskopodłogowe, nie starsze niż 10 lat w całym okresie obowiązywania umowy i pomalowane w jednolite barwy (choć niekoniecznie zgodne z malowaniem łódzkim). Mają być wyposażone w elektroniczne tablice informacyjne pozwalające m.in. na wyświetlenie numeru linii w trybie inwersji kolorów, co jest o tyle zaskakujące, że takie oznaczenie w Łodzi nie jest standardowo stosowane.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Zobacz również:

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Komunikacja

MPK Łódź: Pierwsza zmodernizowana Pesa Tramicus

Roman Czubiński 12 września 2023

Łódzkie tramwaje: Gorzej raczej już nie będzie

Komunikacja

Łódź: Komunikacja po wakacjach bez deficytu pracowników

Komunikacja

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5