MPK Łódź w ostatnim tygodniu lutego ogłosiło postępowanie dotyczące sprzedaży autobusów Isuzu Novociti Life. Wkrótce na ulicach może pojawić się o 42 pojazdy mniej. Tym samym potwierdziły się informacje "Transportu Publicznego" o ich niepewnej przyszłości we flocie miejskiego przewoźnika.
MPK Łódź chce sprzedać wszystkie 42 sztuki Isuzu Novociti Life z 2018 roku (numery taborowe 1901-1912 i 2901- 2912) oraz z 2020 roku (numery taborowe 1001-1009 i 2001-2009). Oznacza to, że najmłodsze sprzedawane pojazdy mają zaledwie pięć lat, a najstarsze siedem.
Ponad ćwierć miliona złotych za Isuzu MPK Łódź W dokumentacjach postępowania wskazane są dane dotyczące przebiegu autobusów na koniec 2024 roku. Najwięcej na liczniku mają pojazdy, które do tej pory przejechały 451, 450 i 444 tys. kilometrów. Isuzu z najmniejszymi wartościami mają odpowiednio 250, 264 i 278 tys. kilometrów, co oznacza, że w ciągu ostatnich lat nie wyjeżdżały zbyt często z zajezdni. Zresztą na załączonych zdjęciach widać, że niektóre autobusy na placu postojowym znajdują się od dłuższego czasu.
Wartość najtańszego Isuzu Novociti Life wynosi 197,2 tys. złotych netto, a najdroższego 297,5 tys. złotych netto. Przedkłada się to także na stan licznika: ten pierwszy ma bowiem 451 tys. kilometrów za sobą, a ten drugi zaledwie 250 tys. Miejski przewoźnik dopuszcza zakup pojedynczych autobusów. Zainteresowane podmioty mogą składać swoje oferty do 12 marca.
Fot. Roman Czubiński | Luty 2019 roku, wyjazd na linię pierwszego Isuzu Novociti Life MPK Łódź
Przyszłość Isuzu Novociti Life w MPK była niepewna "Transport Publiczny" jako pierwszy - na początku lutego - napisał, że
Isuzu Novociti Life dla MPK Łódź bywają dość awaryjne. Dotyczy to np. klimatyzacji czy drzwi wejściowych, ale także zawieszenia czy nadwozia. Zapytany o to miejski przewoźnik wyjaśnił jedynie, że w eksploatacji znajdują się 42 autobusy. Nie sprecyzował jednak, ile autobusów jest sprawnych i codziennie wyjeżdża na miasto.
W związku z problemami z
zakupionymi w latach 2018-2020 autobusami klasy mini, do zajezdni miejskiego przewoźnika trafił wówczas jeden Solaris Urbino 8.9LE, który wcześniej wykorzystywany był na liniach Warszawskiego Transportu Publicznego.
Zapytaliśmy dzisiaj miejskiego przewoźnika, ile ostatecznie pojazdów "zastępczych" będzie pozyskanych i kiedy pierwsze wozy mogłyby wyjechać na ulice. Interesowało nas także kiedy spółka ogłosi przetarg na pozyskanie nowych autobusów mini - w formie zakupu lub wynajmu długoterminowego. Czekamy na odpowiedź MPK Łódź.