Na liniach MPK Łódź od jutra będą kursowały wyłącznie autobusy niskopodłogowe. Dziś ostatni dzień kursowania wysokopodłogowych Mercedesów O345G Conecto. Na razie nie wiadomo, jaki będzie dalszy los wycofanych po przeszło 15 latach służby pojazdów.
Według planu ostatnim w historii autobusem wysokopodłogowym obsługującym regularną linię w Łodzi miał być Mercedes Conecto o numerze taborowym 2661. Skierowano go na poranną brygadę nr 4 na linii W, dowożącej pracowników do strefy przemysłowej na Dąbrowie (w ostatnim czasie właśnie w tym rejonie najłatwiej było spotkać autobus miejski bez niskiej podłogi). Później okazało się jednak, że zajezdnia Nowe Sady musiała wystawić na linię także dwa inne egzemplarze tego typu, w tym jeden – na brygadę całodobową.
30 Mercedesów O345G Conecto debiutowało na liniach łódzkiego MPK na początku września roku 2006. Wszystkie stacjonowały w zajezdni Nowe Sady. Ich zakup był częścią szerszego procesu odnowy taboru, mającego przynieść odbicie od dna po zapaści lat 2003-2005. Już wtedy mocno krytykowano jednak decyzję o wyborze autobusów pozbawionych jednego choćby wejścia bez stopni w drzwiach. Poza tym mankamentem pojazdy dobrze sprawdziły się jednak w MPK. Szczególnie chętnie kierowano je do obsługi linii, będących wcześniej domeną
Ikarusów 280: o dużych potokach pasażerskich, w tym – zastępczych za tramwaje, oraz przebiegających po drogach w złym stanie.
MPK nigdy później nie kupiło już żadnego pojazdu bez niskiej podłogi (choć jeszcze na początku 2007 r. testowało Conecto w wersji jednoczłonowej). Przewoźnik zapowiadał zakończenie eksploatacji autobusów wysokopodłogowych (zwanych też
średniopodłogowymi) od dawna. W miarę naturalnego zużywania się, a z drugiej strony – dostaw nowszych typów autobusów, Mercedesy Conecto były stopniowo wycofywane z ruchu. Duża ich część została odstawiona i sprzedana w roku 2019, po
dostawie Solarisów Urbino 18 czwartej generacji. Teraz do ostatecznego końca serii przyczyniła się
kolejna dostawa przegubowców produkcji Solarisa.
Wysłaliśmy do łódzkiego MPK pytania w sprawie przyszłości ostatnich O345G Conecto. - Autobusy wycofane z eksploatacji zostaną wystawione na sprzedaż. Standardowo na stronie internetowej Spółki zostanie umieszczone ogłoszenie z wyborem najkorzystniejszej oferty. Nie planujemy zachować żadnego egzemplarza w celach muzealnych - odpisała rzecznik Agnieszka Magnuszewska.