Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi unieważnił wybór wykonawcy przebudowy końcowego odcinka torowiska wzdłuż al. Rydza-Śmigłego i Niższej. Powodem są odwołania firm, których oferty są odrzucone.
Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę kolejnego odcinka ciągu ul. Rydza-Śmigłego – Niższa – od skrzyżowania z Dąbrowskiego do ul. Śląskiej. Prace obejmą przebudowę wlotów ul Broniewskiego. Długość przebudowywanego odcinka to 1,1 km, a długość projektowanych torów wynosi 1567 mtp. Powstanie infrastruktura dla rowerów.
Oferty poznaliśmy jeszcze w grudniu. Wystartowało siedem firm z ofertami na kwoty od 76,427 mln zł do 103,977 mln zł. Żadna nie zmieściła się więc w budżecie określonym na 71,522 mln zł brutto. Ostatecznie Łódź dopłaciła i przed połową marca przetarg został rozstrzygnięty. Dwie oferty, złożone przez Balzolę i Trakcję, zostały odrzucone. Wygrał Strabag z trzecią najtańszą ofertą – na kwotę 83,049 mln zł.
Wybór nie zdążył się jednak uprawomocnić. 18 marca firmy Trakcja, jak i Balzola wniosły odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. Ta nakazała unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszej oferty oraz odrzucenia wspomnianych ofert. Teraz ZIM będzie musiał ponownie ocenić oferty – z uwzględnieniem ofert Balzoli i Trakcji. O wyborze decydują cena (60%) oraz gwarancja (40%). Najtańszą ofertę złożyła Trakcja,.
Torowisko zostanie odbudowane w istniejącym śladzie – z zieloną zabudową poza przystankami, przejściami i przejazdami. Słupy trakcyjne zostaną ustawione po zewnętrznej stronie torowiska. Na skrzyżowaniu z Broniewskiego dokumentacja projektowa zakłada wyprowadzenie torów w kierunku zachodnim – z rozjazdami umożliwiającymi przejazd tramwajów we wszystkich relacjach (wstęp do budowy trasy tramwajowej w ul. Broniewskiego). Przystanki tramwajowe na skrzyżowaniu z Broniewskiego zostaną przeniesione na wylot skrzyżowań. Natomiast na pętli przy Śląskiej powstanie pętla autobusowo-tramwajowa z trzema torami postojowymi (obecnie są dwa). Autobusy będą wjeżdżać na torowisko w ul. Broniewskiego oraz przed pętlą Niższa.
Na realizację robót przeznaczono 17 miesięcy. Łódź zapowiada, że robotników na placu budowy powinniśmy ujrzeć w wakacje. Natomiast na przełomie II i III kwartału 2024 r. powinien ruszyć przetarg na budowę nowego torowiska w ul. Broniewskiego na odcinku od al. Śmigłego-Rydza do ul. Rzgowskiej. Inwestycja będzie realizowana od 2025 do 2027 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.