Łódzki samorząd nie przewiduje zmian w komunikacji miejskiej po otwarciu nowych przystanków kolejowych. Z peronów na Retkini w rejon Dworca Kaliskiego, gdzie autobusy komunikacji miejskiej będą musiały w pewnym zakresie zastąpić pociągi, wciąż dojeżdżać będzie linia 86. To wystarczające rozwiązanie – twierdzi magistrat.
W grudniu zeszłego roku
Łódzka Kolej Aglomeracyjna wskazywała na dużą rolę, jaka w najbliższym czasie ma odegrać nowy, nieczynny jeszcze przystanek kolejowy Łódź-Retkinia. Jest on połozony na linii kolejowej nr 14 Łódź Kaliska – Zasieki, a więc na trasie biegnącej w stronę Sieradza. To jeden z najważniejszych ciągów obsługiwanych przez wojewódzką spółkę. W związku z modernizacją stacji Łódź Kaliska część pociągów będzie omijać ten ważny węzeł, ale przystaną właśnie na Retkini.
Miasto nie widzi potrzeby wzmacniania oferty Tam kończy się właśnie
opóźniona budowa przystanku. Stamtąd podróżni będą musieli się dostać w rejon Dworca Kaliskiego komunikacją miejską. Rzecznik ŁKA Joanna Osińska podkreślała konieczność współpracy kolei z samorządem w celu zapewnienia dogodnych połączeń. Miasto nie planuje jednak zmian w układzie komunikacyjnym po zapowiedzianym na marzec otwarciu przystanku.
– U zbiegu ulic Maratońskiej i Retkińskiej (w pobliżu budowanego przystanku) kursuje kilka linii autobusowyc, które bez problemu obsłużą nową stację kolejową na Retkini i zapewnią dojazd w poszczególne rejony osiedla – argumentuje Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Mowa tu o trzech międzydzielnicowych liniach dziennych: 55 na Dąbrowę przez m.in. kampus Politechniki Łódzkiej, 69 na Widzew oraz 86 na Dworzec Fabryczny. Ta osiatnia ma pozwolić podróżnym wysiadającym na Retkini na dogodny dojazd do Dworca Kaliskiego.
Zmian nie będzie również na Bałutach W marcu otwarte mają zostać także dwa inne przystanki kolejowe: Warszawska (swoją nazwę bierze on od nazwy ulicy) na osiedlu Marysin oraz Radogoszcz Wschód na osiedlu o tej samej nazwie, oba w dzielnicy Bałuty. Również ich otwarcie nie wpłynie na układ linii autobusowych. – Wszystkie nowe stacje są położone w pobliżu [istniejących] przystanków komunikacji miejskiej – tłumaczy przedstawiciel ZDiT.
Ostatnią zmianą w układzie tras była korekta przebiegu zastępczej linii autobusowej Z6 kursującej w zamian za tramwaje do pętli Doły przy ul. Strykowskiej. Kraniec położony w centrum miasta przesunięto na pl. Wolności. Jest to jednak korekta o charakterze raczej kosmetycznym.