Łódzki samorząd chce przeciwdziałać rozwojowi osiedli mieszkaniowych wokół lotniska na Lublinku. Argumentuje, że mieszkańcy nowych bloków byliby narażeni na hałas, a dodatkowo ucierpieć mogłyby tereny atrakcyjne przyrodniczo. Wkrótce powstać ma więc nowy miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
Łódzcy radni przyjęli niedawno uchwałę, która rozpoczyna przygotowania do uchwalenia planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu wokół ulic Pienistej i Maczka. Obszar ten sąsiaduje z należącym do miasta portem lotniczym im. W. Reymonta. Ma to znaczący wpływ na rozstrzygnięcia, jakie w założeniach przynieść ma dokument.
Hałas i konflikty
Wspomniany teren miał być objęty planem, którego zasięg terytorialny byłby większy. Z uwagi na uzgodnienia dotyczące terenów przyrodniczych samorząd spodziewa się jednak, że jego uchwalenie zajmie sporo czasu. Tymczasem presja inwestycyjna ma skłaniać miasto do podjęcia natychmiastowych działań, które zapobiegną potencjalnym konfliktom i problemom wynikającym z uciążliwego sąsiedztwa lotniska.
– Zabudowa wielorodzinna powodowałaby powstawanie wielu konfliktów, a nowi mieszkańcy mieliby spore ryzyko wpisane w miejsce zamieszkania związane z bliskością i uciążliwością lotniska – mówiła Magdalena Talar-Wiśniewska, dyrektor Miejskiej Pracowni Urbanistycznej. Zwróciła też uwagę, że uchwalenie planu dla węziej zakrojonego obszaru powinno wiązać się z mniejszymi kontrowersjami. Wokół Pienistej i Maczka nie ma bowiem cennych obszarów leśnych.
Potencjalna trudna obsługa komunikacyjna
Przedstawicielka MPU zapewniła też, że w dłuższym horyzoncie czasowym planowane jest zintegrowanie istniejących na Lublinku obszarów zielonych, co powinno znaleźć swoje odbicie w docelowych planach miejscowych. Należy przy tym dodać, że ewentualna rozbudowa osiedli mieszkaniowych w tej części miasta prowadziłaby do sporych problemów z obsługą komunikacyjną. Część ulic w tym rejonie jest bowiem nieprzystosowana do ruchu autobusów.
Do samego portu lotniczego docierają zaś miejskie linie autobusowe, przy czym w Łodzi nie istnieje specjalne połączenie dla pasażerów lotniczych, tzw. shuttle bus. W 2005 r. uruchomiono linię oznaczoną symbolem L biegnącą do ścisłego centrum. Autobus cieszył się jednak bardzo niewielkim zainteresowaniem, niedługo później zrezygnowano więc z tego formatu obsługi.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.