Pół roku po pierwotnym terminie zakończenia inwestycji otwarte zostaną nowe przystanki kolejowe na łódzkich osiedlach Retkinia i Radogoszcz-Wschód, a także przy ul. Warszawskiej. PKP PLK otworzą je dopiero w marcu, bo choć zakończyły się zasadnicze prace, wciąż brakuje zasilania elektrycznego. Na peronach poza latarniami stanęły także urządzenia dynamicznej informacji pasażerskiej.
Trwa budowa nowych przystanków kolejowych w Łodzi. Perony na osiedlu Retkinia pomiędzy Łodzią Kaliską a Lublinkiem przy linii kolejowej nr 14 w stronę Sieradza oraz na Radogoszczu-Wschodzie i przy ul. Warszawskiej na trasie Łódź-Widzew – Zgierz (linia nr 16) miały pierwotnie zostać otwarte w trzecim kwartale tego roku. Jesienią zarządca infrastruktury
poinformował o przesunięciu terminu oddania ich do eksploatacji na 13 grudnia. Również ten termin nie został jednak ostatecznie dotrzymany.
Są latarnie i wyświetlacze, ale nie ma zasilania – Zasadnicze prace już się zakończyły – podkreśla Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Na nowych peronach stoją wiaty i ławki, przygotowano też urządzenia oświetleniowe. – Zamontowano czytelne oznakowanie, tzw. infokioski i wyświetlacze systemu dynamicznej informacji pasażerskiej – opisuje nasz rozmówca. Wszystko to nie jest jednak wciąż dostępne dla podróżnych.
Wciąż brakuje bowiem zasilania energetycznego niezbędnego choćby do działania latarni peronowych. – Nowe przystanki będą czynne od marca – zapowiada rzecznik krajowego zarządcy infrastruktury. Zapewnia także, że aktualne informacje o ostatecznym kształcie rozkładu jazdy, a więc uwzględniające m.in. przesunięcie terminu oddania do użytku trzech przystanków ulokowanych na łódzkich osiedlach, dostępne są w gablotach stacyjnych oraz na łamach Portalu Pasażera.
Przejście podziemne na Stokach, nowa droga dojścia w Arturówku W ramach tego samego zadania PKP PLK prowadziły również prace na istniejących już przystankach położonych przy miejskim odcinku linii nr 16, a więc pomiędzy Łodzią-Widzewem a Zgierzem.
W sierpniu zaczęła funkcjonować mijanka na Marysinie, a teraz do użytku oddane zostało również przejście podziemne przy przystanku Łódź-Stoki, które zapewni możliwość dogodnego dojścia na drugą stronę torów, gdzie znajduje się osiedle.
– Na przystanku Łódź-Arturówek powstało natomiast dodatkowe przejście, które ułatwi dojście od strony ul. Łagiewnickiej – mówi Mirosław Siemieniec. Na Marysinie już od kilku miesięcy czynny jest drugi peron z pochylnią dla osób o ograniczonej mobilności (przystanek znajduje się poniżej poziomu układu drogowego). Na każdym z opisywanych przystanków zatrzymywać się będą głównie pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.