Już za kilka miesięcy otwarte mają zostać trzy nowe przystanki służące głównie pasażerom Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Jednocześnie zakończy się remont trzech istniejących wcześniej przystanków, w tym tego na Marysinie, gdzie powstaje mijanka. PKP PLK zapewniają, że to nie koniec rozszerzania łódzkiej sieci przystankowej.
Na terenie Łodzi trwa realizacja kolejnego etapu tzw. projektu przystankowego, działania prowadzonego przez PKP PLK i samorząd województwa łódzkiego, które znacząco zmieniło obraz kolei w mieście i aglomeracji. Dotychczas wybudowano w ramach poprzedniej edycji przedsięwzięcia kilka nowych przystanków kolejowych, m.in. Łódź-Dąbrowa, Łódź Pabianicka, Zgierz Jaracza. Wcześniej ich sieć była bowiem bardzo uboga i praktycznie w ogóle nie zakładała kolejowej obsługi osiedi za wyjątkiem Widzewa i Żabieńca.
Były spore utrudnienia w ruchuZawarty w 2018 r. kontrakt obejmuje budowę trzech przystanków: Łódź Warszawska i Łódź-Radogoszcz-Wschód na linii nr 16 pomiędzy Łodzią-Widzewem a Zgierzem oraz Łódź-Retkinia na linii nr 14 pomiędzy stacjami Łódź Kaliska i Lublinek. Wszystkie (także, nieco wbrew nazwie, przystanek Łódź Warszawska zlokalizowany przy ul. Warszawskiej) będą obsługiwać przede wszystkim ruch regionalny. Uzupełnią więc system ŁKA.
– Rozbudowywane są też trzy istniejące przystanki: Łódź-Arturówek, Łódź-Marysin i Łódź-Stoki – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Na Marysinie powstaje także mijanka. Niedawno wymusiło to całkowite zamknięcie ruchu pomiędzy Łodzią-Widzewem a Zgierzem.
Wkrótce nowe przystanki także w tunelu średnicowymMa to zostać poniekąd zrekompensowane znaczącym wzrostem przepustowości odcinka po zakończeniu inwestycji. Wiemy już, kiedy zarządca infrastruktury planuje odebrać od wykonawcy wszystkie roboty. – Planowane oddanie do użytku nowych i wyremontowanych peronów nastąpi w trzecim kwartale tego roku – zapowiada nasz rozmówca. To termin zgodny ze
wstępnymi zapowiedziami z 2018 r.
Przedstawiciel PKP PLK zapewnia nas także, że nowe przystanki będą pełnić funkcję węzłów integrujących kolej z komunikacją miejską. Przypomina też, że wkrótce łódzka sieć przystankowa zostanie rozszerzona ponownie. W tunelu średnicowym zlokalizowane zostaną bowiem przystanki Łódź-Śródmieście i Łódź-Polesie.