Zdecydowanie więcej będzie pociągów obsługujących przystanki kolejowe w ścisłej aglomeracji łódzkiej. Łatwiej będzie dojechać z węzłowego Widzewa na dworce Fabryczny i Kaliski oraz do Zgierza czy na przemysłowy Olechów. Łódzka Kolej Aglomeracyjna przedstawia szczegóły dotyczące nowego rozkładu jazdy.
W najbliższą niedzielę wejdzie w życie nowy roczny rozkład jazdy pociągów. Najważniejszy operator regionalny w województwie łódzkim, samorządowa spółka Łódzka Kolej Aglomeracyjna, uruchamia
nowe połączenia średniego zasięgu – do Drzewicy i Ostrowa Wielkopolskiego. Spółka przygotowała jednak także szereg zmian w ścisłej aglomeracji łódzkiej, które wzmocnią rolę kolei funkcjonującej od trzech lat jako część zintegrowanego taryfowo systemu łódzkiej komunikacji miejskiej.
Częściej z Widzewa w każdym z istotnych kierunków Wojewódzkie przedsiębiorstwo wykorzysta zakończoną kilka miesięcy temu budowę mijanki Łódź-Marysin do zwiększenia częstotliwości kursów na trasie Łódź-Widzew – Zgierz przez Stoki, Marysin i Arturówek. Jak mówi Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, dziś stacje te łączy 12 par kursów. Już za parę dni w rozkładzie będzie ich piętnaście. Zdecydowanie więcej będzie także połączeń z Widzewa na stację Łódź Kaliska: ich liczba wzrośnie z 85 do 101 w ciągu doby, licząc w obu kierunkach łącznie.
Częściej będzie można dojechać także z pełniącego rolę węzła, ale położonego nieco peryferyjnie Widzewa do leżącej w ścisłym centrum miasta podziemnej stacji Łódź Fabryczna. W każdą ze stron pojedzie 46 pociągów (dotychczas 37). W przypadku relacji Widzew – Fabryczna i Widzew – Kaliska ubędzie natomiast nieco połączeń uruchamianych przez Polregio, z których również można korzystać na podstawie biletów miejskich. Spadek będzie jednak mniejszy niż wzrost liczby kursów ŁKA.
Znacznie więcej pociągów na Olechów Najbardziej spektakularna jest natomiast niewątpliwie rozbudowa oferty połączeń na Olechów. Pociągi z Łodzi-Widzewa na stację Łódź-Chojny obsługujące odremontowane przystanki Olechów Wiadukt, Olechów Zachód i Olechów Wschód uruchomiono dokładnie rok temu. Dziś na trasie tej kursują cztery pary pociągów zapewniające możliwość dojazdu w zasadzie wyłącznie w godzinach zmian w dużych zakładach pracy położonych w strefie przemysłowej na Olechowie.
– W rozkładzie 2020/2021 na linii przez Olechów uruchomimy 28 kursów – zapowiada Joanna Osińska. Przekłada się to na 14 połączeń w każdym z kierunków. Trasa zacznie więc wreszcie funkcjonować w systemie, który można uznać za przystający do realiów komunikacji miejskiej.