Na łódzkim Olechowie niebawem zacznie się remont oświetlenia. PKP PLK prowadzą bowiem szerzej zakrojone roboty utrzymaniowe dotyczące przystanku Łódź Olechów Wschód, z ktorego nie korzysta obecnie żaden przewoźnik. Ani jedna spółka nie zgłosiła też do zarządcy infrastruktury zapotrzebowania na uruchomienie tam kursów.
Niebawem w Łodzi
wyremontowane zostanie kilka przystanków: Stoki, Marysin i Arturówek – będzie to kolejny etap tzw. projektu przystankowego realizowanego konsekwentnie przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Powstaną także trzy zupełnie nowe perony: na Retkini i Radogoszczu-Wschodzie oraz przy ul. Warszawskiej. Omawiając zmiany w infrastrukturze pasażerskiej, nie sposób jednak pominąć także nieco zapomnianego przystanku na łódzkim Olechowie.
PLK liczy na zainteresowanie przewoźnikówMowa tu o jednym z trzech dawnych przystanków służbowych funkcjonujących w ramach dużej stacji towarowej – jedynego z nich, który został dostosowany do obsługi wszystkich podróżnych: Łódź Olechów Wschód. – W ramach prac utrzymaniowych zaplanowanych do wykonania w 2018 r. na przystanku tym zaplanowano kompleksową wymianę oświetlenia łącznie ze słupami – zapowiada Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – PKP PLK utrzymują infrastrukturę, która może być wykorzystana w przypadku zainteresowania przewoźników – dodaje.
Zaplanowana inwestycja, choć niewielka, jest o tyle interesująca, że aktualnie przy olechowskim peronie nie zatrzymują się żadne pociągi pasażerskie. Ba, żaden kurs nie przejeżdża nawet obok nieco zapomnianego przystanku. – Na chwilę obecną żaden z przewoźników pasażerskich nie deklarował chęci uruchomienia tamtędy swoich pociągów – uzupełnia przedstawiciel zarządcy infrastruktury.
Peron wykorzystywano podczas budowy Łodzi Fabrycznej Przypomnijmy, że na łódzkim Olechowie obecnie toczy się inna inwestycja –
związana z udrażnianiem nieczynnego toru na towarowej łącznicy biegnącej przez Łódź Andrzejów Szosę do Łodzi Widzewa. Remontów nie należy jednak ze sobą łączyć. – Roboty na linii nr 541 Łódź Widzew – Łódź Olechów dotyczą przebudowy torów oraz sieci trakcyjnej i nie obejmują prac na wspomnianym przystanku – stwierdza nasz rozmówca.
Najnowsze dzieje przystanku Łódź Olechów Wschód związane są z przebudową stacji Łódź Widzew, która była elementem modernizacji ciągu z Łodzi przez Koluszki do Warszawy, a także z zamknięciem naziemnej stacji Łódź Fabryczna. Pod koniec 2011 r. pociągi kończące wcześniej bieg w ścisłym centrum miasta skierowano na Dworzec Kaliski. Przepustowość trasy Widzew – Chojny – Kaliska była wówczas bardzo ograniczona, część kursów jechała więc przez Olechów. Podobna organizacja ruchu obowiązywała, kiedy nie wszystkie pociągi mieściły się na rozbudowywanym Widzewie. Przewozy Regionalne wprowadziły w 2012 r. postoje objazdowych kursów – najpierw jednej pary, która zapewniała możliwość dojazdu pracującym w systemie 6:00 – 18:00 w którymś z okolicznych zakładów pracy, a następnie dla wszystkich przejeżdżających tamtędy kursów. Po zakończeniu robót na linii warszawskiej wszystkie pociągi wróciły jednak na Widzew.