Na łódzkich ulicach pojawi się w najbliższym czasie ponad 3 km nowych pasów rowerowych. Łódzki Zarząd Dróg i Transportu wykonał w ten sposób zadania, które łodzianie przegłosowali w kolejnych edycjach budżetu obywatelskiego. Z realizacją niektórych z nich zwlekano nawet pięć lat.
Przeznaczone tylko dla rowerzystów pasy ruchu wymalowano na pl. Barlickiego (w ciągu ul. Żeromskiego), przy łódzkiej Katedrze (ul. Kostki i Skorupki), na Felińskiego (odcinek Tatrzańska – Konspiracyjnego Wojska Polskiego), Waltera-Janke przy Maratońskiej, na Wydawniczej, Łąkowej i 28. Pułku Strzelców Kaniowskich. Kostki, Skorupki, Łąkowa i 28. PSK są ulicami jednokierunkowymi, dlatego uzyskały również kontrapasy.
W niektórych miejscach, oprócz wykonania samej infrastruktury rowerowej, wprowadzono dalej idące zmiany. Przy pl. Barlickiego w połowie długości rynku zostało wyznaczone dodatkowe przejście dla pieszych z azylem, skracające drogę legalnego dojścia na przystanki autobusowe. Na Łąkowej przeniesiono parkowanie z chodnika na jezdnię, zwężając przeskalowany wcześniej pas ruchu. Na Wydawniczej wykorzystano okazję do wyznaczenia (również na jezdni) miejsc postojowych.
ZDiT chwali się także odświeżeniem znaków poziomych na niektórych innych ulicach z wyznaczonymi pasami, takich jak Lutomierska (pierwsza ulica w mieście, na której blisko 9 lat temu wymalowano pasy rowerowe) i św. Teresy. Władze Łodzi zapowiadają w najbliższym czasie uzupełnienie sieci o kolejne pasy rowerowe: na ul. Widzewskiej, Waltera-Janke i alei Unii Lubelskiej.
Przewodniczący komisji łódzkiej Rady Miejskiej ds. budżetu obywatelskiego Damian Raczkowski podkreśla, że za wytyczeniem pasów rowerowych w poszczególnych lokalizacjach głosowało razem ponad 20 tysięcy osób. – Te inwestycje to efekt zwycięstwa projektów w kilku edycjach Budżetu Obywatelskiego. I tutaj łyżka dziegciu: niestety, czekaliśmy na ich realizację 4-5 lat, za co w imieniu magistratu przepraszam środowisko rowerowe i mieszkańców, którzy projekty wybrali – przyznaje radny. – Tworzenie nowej infrastruktury rowerowej zwiększa bezpieczeństwo zarówno rowerzystów, pieszych, jak i kierowców. Dlatego liczę na więcej śluz rowerowych, kontrapasów i dróg rowerowych – deklaruje. Jako przykłady miejsc, w których mogłyby się one pojawić, wymienia dalsze odcinki ulic: Żeromskiego, 28. PSK i Wydawniczej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.