Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź: Pat w sprawie Nowotargowej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-02-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Łódź: Pat w sprawie Nowotargowej
HuBar, lic. CC 3.0Nowe Centrum Lodzi
Choć Rada Miejska wykreśliła wydatki związane z budową ulicy Nowotargowej (na odcinku Tuwima - al. Piłsudskiego) z tegorocznego budżetu i z Wieloletniej Prognozy Finansowej, władze miasta nie rezygnują z prób przeforsowania jej budowy. Radni zapowiadają jednak, że nie poprą w tej sprawie zgłoszonej przez Urząd Miasta poprawki.

Argumenty zwolenników i przeciwników budowy arterii są znane. Pierwsi twierdzą, że jej powstanie jest konieczne, by zapewnić płynny dojazd do Nowego Centrum Łodzi, a jednocześnie uspokoić ruch na równoległej ul. Kilińskiego. Zdaniem przeciwników, obsługę komunikacyjną NCŁ powinna zapewniać głównie komunikacja miejska, a dla potrzeb dojeżdżających samochodami wystarczą istniejące ulice: Targowa i Wodna po wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego. Radni klubów opozycyjnych (mający obecnie większość w Radzie) i łódzkie organizacje pozarządowe podkreślają też, że budowa "miejskiej autostrady" wprowadzi nieład urbanistyczny i pociągnie za sobą zniszczenie dużych obszarów tkanki miejskiej.

Radni opozycji twierdzą, że magistrat uzasadnia budowę Nowotargowej w oparciu o nieaktualne, pochodzące z 2008 r. prognozy ruchu. Wczoraj Urząd Miasta zamówił trzy ekspertyzy zewnętrzne, mające przedstawić konsekwencje niewybudowania ulicy. Ich wyniki mają stać się podstawą do dyskusji z mieszkańcami miasta.

Obie strony sporu starają się także przekonać do swoich racji mieszkańców ul. Targowej. Przedstawiciele magistratu twierdzą, że z powodu decyzji radnych mieszkańcy nie zostaną przesiedleni do lokali zastępczych, które miały być im przyznane w związku z wyburzaniem kamienic pod budowę ulicy. Od kilku lat w przewidzianych do likwidacji budynkach nie wykonywano poważniejszych remontów, przez co warunki mieszkania w nich systematycznie się pogarszały. Radni i organizacje pozarządowe odpowiadają, że dla przesiedlenia budowa ulicy nie jest konieczna, a w obecnej sytuacji równie dobrze można przeznaczyć zaoszczędzone środki na remont kamienic. Można jednak odnieść wrażenie, że obydwie strony traktują mieszkańców instrumentalnie jako zakładników swoich koncepcji.


Większy widok mapy
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Przestrzeń

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Roman Czubiński 04 września 2023

Bydgoszcz wyrzuci auta z kolejnego miejsca w centrum

Przestrzeń

CPK: Węzeł przesiadkowy będzie wizytówką Sieradza

Przestrzeń

Łódź. Analizy w sprawie Nowotargowej gotowe

Przestrzeń

Łódź. Analizy w sprawie Nowotargowej gotowe

Roman Czubiński 24 lutego 2014

Zobacz również:

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Przestrzeń

Łódź: Północna gotowa w trzech czwartych

Roman Czubiński 04 września 2023

Bydgoszcz wyrzuci auta z kolejnego miejsca w centrum

Przestrzeń

CPK: Węzeł przesiadkowy będzie wizytówką Sieradza

Przestrzeń

Łódź. Analizy w sprawie Nowotargowej gotowe

Przestrzeń

Łódź. Analizy w sprawie Nowotargowej gotowe

Roman Czubiński 24 lutego 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5