fot. Konrad Strzelecki, CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.orgTramwaje na krańcówce przy ulicy Kurczaki w Łodzi
Poznaliśmy pierwsze szczegóły dotyczące planowanej organizacji ruchu po otwarciu dwóch remontowanych odcinków. W dużej mierze odtworzony ma zostać układ funkcjonujący do momentu zawieszenia przewozów. Zmiany obejmą także komunikację podmiejską do Zgierza.
Mimo przekroczenia terminów planowanego oddania ich do użytku wciąż toczą się remonty kilku tras tramwajowych w Łodzi, w tym w ciągu ul. Wojska Polskiego do krańca na Dołach i na ul. Przybyszewskiego, która łączy Zarzew z południowym centrum miasta. Nie znamy też precyzyjnych dat spodziewanych otwarć. Samorząd prezentuje jednak już dziś ramowe informacje dotyczące planowanego kształtu obsługi wspomnianych odcinków.
Powrót na Kurczaki – przynajmniej na chwilę
– 6 stycznia wznowiony został ruch tramwajowy na ul. Franciszkańskiej – przypomina Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Odcinek jest obsługiwany m.in. przez reaktywowaną linię nr 5, której trasa wiedzie z Teofilowa do tymczasowego krańca przy skrzyżowaniu Kilińskiego z Tymienieckiego. Wkrótce bieg „piątki” ma zostać wydłużony.
– Wraz z zakończeniem przebudowy skrzyżowania Kilińskiego i Przybyszewskiego linia 5 pojedzie dalej na Kurczaki – zapowiada nasz rozmówca. Po wieloletniej przerwie połączenie wróci zatem na swoją stałą trasę. Zapewni tym samym bezpośredni dojazd np. z ul. Rzgowskiej w rejon dw. Łódź Fabryczna. Dodajmy jednak, że torowisko do krańca na Kurczakach jest przewidziane do remontu, który ma być realizowany w kolejnych latach, co ponownie wpłynie na przebieg wspomnianej linii.
Do Zgierza znów linią podmiejską
Po otwarciu trasy na Doły do krańca przy ul. Strykowskiej ponownie pojechać ma natomiast linia nr 6. – Wykonawca przebudowy ul. Wojska Polskiego deklaruje, że nastąpi to wiosną, na przełomie marca i kwietnia – usłyszeliśmy w ZDiT. Potwierdza to wcześniejsze zapewnienia samorządu dotyczące nowego terminu finalizacji mocno opóźnionej inwestycji.
Wymusi to zmiany na podmiejskiej linii do Zgierza. – Ponownie pojedzie tam linia 45 – poinformował nas Tomasz Andrzejewski. Zastąpi ona kursującą aktualnie „szóstkę”. Linia o oznaczeniu wskazującym według przyjętej w aglomeracji łódzkiej normy na podmiejski charakter połączenia funkcjonowała do 2018 r. Na terenie Łodzi jej trasa wiodła Zgierską, Nowomiejską i Pomorską w rejon zajezdni tramwajowej przy Telefonicznej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.