Za nami półmetek odbudowy pierwszej nitki wiaduktu ul. Przybyszewskiego. Jak dotąd prace są realizowane zgodnie z harmonogramem – informuje łódzki Zarząd Inwestycji Miejskich. Najbardziej widoczną częścią inwestycji jest budowa kolejnych filarów przeprawy.
Po podpisaniu
umowy z firmą Intercor prace rozpoczęto od estakady północnej. Została ona zburzona
na przełomie ubiegłego i bieżącego roku. Dziś w jej miejscu trwa budowa pali podporowych dla konstrukcji nowej przeprawy.
Na placu budowy widać już, że nowe wiadukty będą rozstawione nieco szerzej, niż te z lat 70. ubiegłego wieku. Wiadukt środkowy stanie się bowiem pasem autobusowo-tramwajowym. Ponadto między poszczególnymi nitkami przewidziano miejsce na szerokie zejścia na perony planowanego przystanku kolejowego Łódź Zarzew.
Według dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Agnieszki Kowalewskiej-Wójcik inwestycja przebiega zgodnie z planem. – Jesteśmy na półmetku odbudowy północnej części wiaduktu – mówi szefowa ZIM. Pracownicy Intercor wykonują szalunki pod betonowanie pali podporowych i przygotowują się do rozbiórki tramwajowej części przeprawy, na której
ruch wstrzymano 1 maja.
Po oddaniu do użytku wiaduktu północnego zostanie po nim skierowany ruch w obu kierunkach. Wykonawca zacznie wtedy rozbiórkę nitki południowej. Będzie już wówczas trwała odbudowa środkowego wiaduktu. Całe przedsięwzięcie ma zakończyć się w 2023 r. – jest to konieczne, by miasto mogło rozliczyć pozyskane na przebudowę
fundusze Unii Europejskiej.