W najbliższych tygodniach miasto wykona prace niezbędne do wznowienia ruchu tramwajowego pomiędzy al. Włókniarzy a Krzemieniecką. Ma to związek z planowanym na lipiec otwarciem podmiejskiej linii do Konstantynowa Łódzkiego po opóźniającej się przebudowie. Odtworzony ma zostać również łuk umożliwiający skręt z Legionów w al. Włókniarzy.
Zbliża się zaplanowane na lipiec otwarcie podmiejskiej trasy do Konstantynowa Łódzkiego po opóźnionej przebudowie. Po pięcioletniej przerwie na tramwajową mapę Łodzi wróci więc linia 43A, której trasa będzie jednak skrócona w stosunku do stanu z 2019 r. W Łodzi pasażerowie dojadą bowiem tylko do tymczasowego krańca u zbiegu ul. Legionów z al. Włókniarzy, ponieważ nieczynne pozostaną obie trasy biegnące stamtąd do centrum.
Trzyletnia przerwa w kursowaniu tramwajów na odcinku miejskim
Wznowienie kursów i tak będzie oznaczać przywrócenie komunikacji tramwajowej nie tylko na odcinku podmiejskim, ale także na zamkniętym w 2021 r. fragmencie ciągu Legionów – Konstantynowska od rejonu al. Włókniarzy do rejonu pętli Zdrowie i skrzyżowania z Krzemieniecką. Ruch został tam wstrzymany wskutek wyłączenia z eksploatacji torowisk na innych ulicach po rozpoczęciu budowy podziemnej stacji kolejowej Łódź-Centrum. Obsługę przewozów do dużego parku im. Piłsudskiego i zoo w 2021 r. przejęły autobusy.
Miasto zapowiada teraz prace przygotowawcze do wznowienia komunikacji tramwajowej. – Przed uruchomieniem trasy wykonane zostaną zwrotnice i łuki na skrzyżowaniu Włókniarzy z Legionów – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi. Możliwość skrętu na nieczynne torowisko została bowiem zlikwidowana wkrótce po wstrzymaniu kursów.
Stan toru pozwala na jego ponowną eksploatację
– Wykonane będą też bieżące prace przy torowisku na ul. Konstantynowskiej – dodaje nasz rozmówca. Jednocześnie ocenia on stan techniczny nieużytkowanego toru jako dobry. Tymczasem już w 2021 r. ZDiT wskazywał na zasadność remontu tego odcinka, licząc wówczas na możliwość pozyskania na ten cel środków z Krajowego Planu Odbudowy lub Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Inwestycja nie rozpoczęła się jednak do dziś.
Listę prac, jakie są planowane przed przywróceniem kursowania linii konstantynowskiej, uzupełnia zapowiadana już wcześniej budowa zjazdu międzytorowego na tymczasowym krańcu. – Linia będzie obsługiwana tramwajami dwukierunkowymi – zaznacza Tomasz Andrzejewski. Zjazd powstanie w rejonie istniejącej pętli Legionów, jednak wjazd na nią od strony Konstantynowa nie jest możliwy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.