Mija pięć lat od rozpoczęcia poboru opłat za parkowanie na dużym parkingu podziemnym przy Dworcu Fabrycznym. Miasto jest zadowolone z wprowadzonych tam zmian, których efektem ma być większa dostępność miejsc dla pasażerów kolei. W najbliższych miesiącach w strefie płatnego parkowania w centrum zajdą kolejne zmiany.
W 2020 r. Urząd Miasta Łodzi włączył parkingi przy Dworcu Fabrycznym, w tym przede wszystkim duży obiekt w podziemnej części gmachu, do strefy płatnego parkowania. Miała być to odpowiedź na zajmowanie dużej części miejsc przez osoby niekorzystające z komunikacji kolejowej czy autobusowej. Duża podaż bezpłatnej przestrzeni parkingowej skutkowała problemami ze znalezieniem wolnego miejsca w razie potrzeby dojazdu na pociąg.
Za parkowanie trzeba płacić, ale można liczyć na wolne miejsce
Na parkingu obowiązują co do zasady takie same przepisy parkingowe, jak w każdym innym punkcie strefy. Opłaty pobierane są więc w dni robocze w godzinach 8 – 18 (wkrótce okres ten ma zostać wydłużony do godzin 7 – 19 od poniedziałku do soboty). – Wprowadzenie odpłatnego parkowania zweryfikowało faktyczną potrzebę korzystania z samochodu w centrum, co jest jednym z głównych celów strefy płatnego parkowania w każdym mieście – ocenia Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu UMŁ.
Dodaje on, że łatwy dostęp do parkingu uzyskały osoby korzystające z rozpoczynających się w Łodzi Fabrycznej połączeń transportu zbiorowego. Mają one też nie odczuwać pełnego obciążenia finansowego związanego z koniecznością kupowania biletów parkingowych. – Mamy specjalne abonamenty, które są dostępne w preferencyjnej cenie dla osób korzystających z kolei i komunikacji miejskiej – tłumaczy nasz rozmówca. Koszt abonamentu to 150 zł miesięcznie.
Z jednej strony opłaty, z drugiej – nowe parkingi kubaturowe
W ocenie ZDiT obiekt funkcjonuje teraz zgodnie ze swoim przeznaczeniem. – Parking na Dworcu Fabrycznym stał się faktycznie parkingiem typu Park and Ride wraz ze strefą Kiss and Ride, która zapewniła w łatwy sposób możliwość podwózki na stację – stwierdza przedstawiciel zarządcy miejskiej części dworca. Dodaje on, że w pobliżu Fabrycznej budowane są właśnie parkingi kubaturowe, które zwiększą dostępność miejsc dla osób chcących dojechać do centrum własnym autem.
Przypomina także, że w maju i październiku wejdą w życie zmiany w cenniku i obszarze stref płatnego parkowania w Łodzi. – Nie dotyczą one jednak Dworca Fabrycznego – zapewnia. Poza wspomnianym wydłużeniem godzin poboru opłat mieszkańcy muszą liczyć się np. z rozpoczęciem ich stosowania na obszarze osiedla Radiostacja.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.