Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź: Płatny parking na Dworcu Fabrycznym stał się prawdziwym Park and Ride

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Łódź: Płatny parking na Dworcu Fabrycznym stał się prawdziwym Park and Ride
fot. UM Łódź
Mija pięć lat od rozpoczęcia poboru opłat za parkowanie na dużym parkingu podziemnym przy Dworcu Fabrycznym. Miasto jest zadowolone z wprowadzonych tam zmian, których efektem ma być większa dostępność miejsc dla pasażerów kolei. W najbliższych miesiącach w strefie płatnego parkowania w centrum zajdą kolejne zmiany.

W 2020 r. Urząd Miasta Łodzi włączył parkingi przy Dworcu Fabrycznym, w tym przede wszystkim duży obiekt w podziemnej części gmachu, do strefy płatnego parkowania. Miała być to odpowiedź na zajmowanie dużej części miejsc przez osoby niekorzystające z komunikacji kolejowej czy autobusowej. Duża podaż bezpłatnej przestrzeni parkingowej skutkowała problemami ze znalezieniem wolnego miejsca w razie potrzeby dojazdu na pociąg.

Za parkowanie trzeba płacić, ale można liczyć na wolne miejsce

Na parkingu obowiązują co do zasady takie same przepisy parkingowe, jak w każdym innym punkcie strefy. Opłaty pobierane są więc w dni robocze w godzinach 8 – 18 (wkrótce okres ten ma zostać wydłużony do godzin 7 – 19 od poniedziałku do soboty). – Wprowadzenie odpłatnego parkowania zweryfikowało faktyczną potrzebę korzystania z samochodu w centrum, co jest jednym z głównych celów strefy płatnego parkowania w każdym mieście – ocenia Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu UMŁ.

Dodaje on, że łatwy dostęp do parkingu uzyskały osoby korzystające z rozpoczynających się w Łodzi Fabrycznej połączeń transportu zbiorowego. Mają one też nie odczuwać pełnego obciążenia finansowego związanego z koniecznością kupowania biletów parkingowych. – Mamy specjalne abonamenty, które są dostępne w preferencyjnej cenie dla osób korzystających z kolei i komunikacji miejskiej – tłumaczy nasz rozmówca. Koszt abonamentu to 150 zł miesięcznie.

Z jednej strony opłaty, z drugiej – nowe parkingi kubaturowe

W ocenie ZDiT obiekt funkcjonuje teraz zgodnie ze swoim przeznaczeniem. – Parking na Dworcu Fabrycznym stał się faktycznie parkingiem typu Park and Ride wraz ze strefą Kiss and Ride, która zapewniła w łatwy sposób możliwość podwózki na stację – stwierdza przedstawiciel zarządcy miejskiej części dworca. Dodaje on, że w pobliżu Fabrycznej budowane są właśnie parkingi kubaturowe, które zwiększą dostępność miejsc dla osób chcących dojechać do centrum własnym autem.

Przypomina także, że w maju i październiku wejdą w życie zmiany w cenniku i obszarze stref płatnego parkowania w Łodzi. – Nie dotyczą one jednak Dworca Fabrycznego – zapewnia. Poza wspomnianym wydłużeniem godzin poboru opłat mieszkańcy muszą liczyć się np. z rozpoczęciem ich stosowania na obszarze osiedla Radiostacja.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5