Przedłuża się proces wyłaniania wykonawcy usług komunikacyjnych dla gminy Andrespol. Ta integruje swoją komunikację z systemem łódzkim, w wyniku czego na podstawie biletów miejskich będzie można podróżować autobusami przynajmniej jednego operatora prywatnego – niewielkiej firmy Plus Tour z Łodzi. O prowadzenie usług na drugiej trasie wciąż zabiega tuszyński Kris Tour.
1 kwietnia uruchamiane przez gminę Andrespol podmiejskie linie B i J mają zostać zastąpione połączeniami oznaczonymi symbolami 201 i 202. Będą to pierwsze dwie linie autobusowe finansowane przez podłódzki samorząd, w których
obowiązywać będą bilety Łódzkiego Lokalnego Transportu Zbiorowego (emitowane przez miasto Łodzi). Będą więc w pełni zintegrowane taryfowo z całym łódzkim systemem komunikacji miejskiej. Będą to też dwa pierwsze połączenia w nowej numeracji przeznaczonej dla linii podmiejskich, a więc z zakresu od 201 wzwyż.
Łódź czeka na rozwój wydarzeńNowy przewoźnik na linii 201 miał jednak zacząć wykonywać swoje kursy dopiero 16 kwietnia, bo nie rozstrzygnięto pierwszego przetargu na obsługę połączenia. Jedyna złożona w nim oferta była bowiem znacząco droższa, niż zakładał zamawiający. Na dwutygodniowy okres przejściowy gmina Andrespol zamierza podpisać umowę w trybie bezprzetargowym. Jak zapewniał nas jeszcze przed otwarciem ofert w drugim postępowaniu w tej sprawie wójt Dariusz Kubus,
nie ma zagrożenia przesunięcia terminu integracji komunikacji andrespolskiej z łódzką.
W podobnym tonie wypowiadały się również władze Łodzi. – Czekamy na rozstrzygnięcie przetargu, który ponownie został zamieszczony przez gminę Andrespol. Jeśli wszystko się uda, jak najbardziej jesteśmy gotowi do otwarcia połączeń w planowanym terminie – usłyszeliśmy od Tomasza Andrzejewskiego, rzecznika prasowego Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi.
Przynajmniej jeden nowy przewoźnik w sieci organizowanej przez ZDiTW piątek otwarto złożone w postępowaniu oferty. Jedyną propozycję złożył gminie Andrespol tuszyński Kris Tour. Ponownie jej wartość znacząco przekracza jednak kwotę, jaką na realizację zadania zamierzał przeznaczyć zamawiający. Za wykonywanie kursów do końca lutego przyszłego roku przedsiębiorstwo chce otrzymać nieco ponad 467 tys. zł, podczas gdy gmina planowała wydać na ten cel niespełna 349 tys. zł. Rozstrzygnięcie znalazło już natomiast postępowanie dotyczące linii J do Janówki. Tam zwycięzcą okazał się Plus Tour, który zaoferował stawkę nieco ponad 491 tys. zł (przy przeszło 650 tys. zł Kris-Touru).
Do końca miesiąca obie trasy – jeszcze w starej formule niezintegrowanej – obsługuje mający w regionie łódzkim stabilną pozycję na rynku przewozów zleconych przewoźnik Kris Tour. Obecnie jego autobusy kursują także na liniach uruchamianych przez trzy łódzkie centra handlowe: M1, E. Leclerc i Manufakturę. Dawniej spółka obsługiwała także m.in. komunikację zastępczą za tramwaj do Ozorkowa uruchamianą na zlecenie nieistniejącej już spółki Międzygminna Komunikacja Tramwajowa w okresie budowy tzw. Łódzkiego Tramwaju Regionalnego.